گرمایش سوله صنعتی

روش گرمایش سوله صنعتی

گرمایش سوله صنعتی

بخاری سوله

 

 

 

 

گرمایش سقفی سوله صنعتی

نحوه گرمایش سوله صنعتی چگونه است؟

گرمایش سوله صنعتی بزرگ چالش ‌برانگیز است. اگر بدون مشورت با متخصص دست به انجام این کار بزنید، ممکن است سبب گرمایش مناطقی بشوید که واقعاً نیازی به گرمایش ندارند که این امر موجب اتلاف هزینه و انرژی می شود و حتی در مواردی می‌تواند بسیار خطرناک و حادثه ‌ساز باشد.

تأسیسات گرمایشی باید به طور مؤثری نصب شوند. یعنی گرمایش باید در نقاطی صورت گیرد که بیشترین نیاز را به آن دارند. نقاطی که نیاز کمتری به گرما دارند، باید گرمای کمتری دریافت کنند. در جایی که افزایش دما خطراتی را به دنبال دارد، هیچ گرمایشی نباید صورت بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیستم بخاری تابشی

چرا گرم‌ کردن سوله های صنعتی دشوار است؟

گرمایش سوله کاری است که نیاز به‌ دقت فراوانی دارد. پیش از نصب سیستم‌های گرمایشی باید ویژگی‌های ساختمان سوله را در نظر بگیرید. نقاطی که سبب اتلاف انرژی می‌شوند را شناسایی کرده و با روش‌های مناسبی، مانع از هدررفت انرژی شوید. همچنین درباره دمای موردنیاز بخش‌های مختلف اطلاعات کسب کنید. پس از کسب اطلاعات کافی، نسبت به تعیین مکان مناسب برای نصب سیستم‌های گرمایشی اقدام کنید.

در ادامه تعدادی از چالش‌هایی که در گرمایش سالن های صنعتی با آن‌ها روبه‌رو هستید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

-ارتفاع زیاد سوله

فاصله کف تا سقف در انبارهای بزرگ صنعتی، کارخانه‌های تولیدی و تأسیسات مشابه، معمولاً خیلی زیاد است. علاوه بر این، هوا پس از گرم ‌شدن منبسط شده و چگالی آن کاهش می‌یابد سپس به سمت بالا حرکت می‌کند و جای خود را به هوای سرد و سنگین می‌دهد. ارتفاع سقف و چگالی کم هوای گرم، سبب می‌شوند که در نهایت گرما در زیر سقف جمع شود. جایی که اغلب واقعاً موردنیاز نیست.

-باز شدن مکرر درب و پنجره‌ها

یکی دیگر از چالش‌هایی که در هنگام برنامه‌ ریزی برای گرمایش سوله با آن مواجه می‌شویم، باز شدن درها و پنجره ‌ها است. در حین ساعات کاری، در بسیاری از ساختمان‌های صنعتی مانند انبارها یا کارخانه‌های خط مونتاژ، ناگزیر درها و پنجره‌ها مرتباً باز می‌شوند. این چالشی بزرگ است؛ چرا که موجب می‌شود هوای گرم به بیرون از فضای سوله فرار و هوای سردتر بیرون، به ساختمان راه پیدا کند.

-عایق‌بندی نامناسب

در مناطقی که در فصول سرد افت دمای شدیدی دارند، استفاده ‌نکردن از عایق کافی، افزایش چشمگیر مصرف انرژی را به دنبال دارد. به ‌این‌ ترتیب نه ‌تنها گرمایش سالن صنعتی و حفظ دمای مناسب در همه جای ساختمان شما عملاً غیرممکن می‌شود بلکه هزینه‌های شما نیز افزایش می‌یابد.

-نیازهای گرمایشی متفاوت در قسمت های مختلف سوله

پیش‌ از این نیز به این موضوع اشاره کردیم که انبارها و سایر سالن‌های صنعتی اغلب در مناطق مشخصی به گرمایش نیاز دارند. همچنین، گاهی اوقات برای دوره‌ های زمانی مشخصی، کارخانه‌ ها تغییراتی در خط تولید خود ایجاد می‌کنند تا سفارش ‌های به‌ خصوصی را بسازند. ممکن است این کارخانه‌ ها در این دوره ‌های زمانی، به میزان گرمایش سوله متفاوتی احتیاج داشته باشند.

کارخانه ‌ای که قطعات محصولات نهایی مانند قایق، ماشین‌آلات صنعتی یا مبلمان را تولید می‌کند، اغلب یک خط تولید مجزا برای هر قطعه دارد. تولید هر یک از این قطعات باید در دمای متفاوتی صورت گیرد؛ بنابراین گرمایش ممکن است هم برای اطمینان از راحتی کار کارکنان و هم جریان مناسب فرایند تولید مورد نیاز باشد.

-خطر آتش سوزی با سیستم های نامناسب

در طراحی برخی از سیستم های گرمایشی شعله مستقیما در دسترس قرار دارد که این مورد می تواند در سالن های صنعتی که مواد اولیه حساسی در سالن سوله نگه داری می کنند، بسیار خطرناک باشد و همچنین با قرار گرفتن سیستم گرمایش سنتی روی زمین و در دسترس می تواند باعث تجمع افراد حول سیستم گرمایشی شود.

سیستم گرمایش تابشی چیست و چگونه کار می‌کند؟

سیستم گرمایش تابشی نوعی بخاری تابشی است که یکی از موارد استفاده از آن در سالن های صنعتی است و روش کار آن درست همانند روشی است که خورشید زمین را گرم می‌کند. انرژی مادون ‌قرمز یا همان گرمای خورشید به زمین تابیده می‌شود که باعث می شود ما حتی در روز های برفی نیر با قرار گرفتن در برابر نور خورشید احساس گرما میکنیم.

هنگام استفاده از این نوع بخاری، گرما به طور مستقیم به افراد،‌ اشیا و سطوح تابیده می‌شود. سپس هوای سوله نیز به‌ صورت همرفتی گرم می‌شود. گرمایش تابشی به‌ صورت بخاری سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم گرمایشی را می‌توان در فضای باز برخی از کسب ‌وکار‌ها همانند رستوران ‌ها به کار برد. همچنین،‌ از آن در صنایع صنعتی و کارخانه‌ها، مرغداری، گاوداری و غیره نیز استفاده می‌کنند.

جهت دانلود کاتالوگ بخاری تابشی صنعتی کلیک کنید.

-مزایای استفاده از سیستم بخاری تابشی در سوله

در دیگر روش‌ها برای اینکه دمای محیط افزایش پیدا کند، باید حجم زیادی از هوای درون آن گرم شود. در این روش‌ها انرژی بسیاری برای گرم ‌شدن هوایی صرف می‌شود که پیش از گرم‌ کردن سطوح، اشیا و انسان‌ها به سمت بالا حرکت می‌کند و در زیر سقف محبوس می‌شود. گرمایش تابشی این امکان را فراهم می‌کند که ابتدا مناطق مورد نظر شما گرم شوند و سپس هوای اطراف آن‌ها. از این ‌رو، برای اینکه به دمای مطلوب خود برسید،‌ به انرژی کمتری و در نتیجه سوخت کمتری نیاز خواهید داشت. به این ‌ترتیب، در هزینه ‌های خود صرفه ‌جویی می‌کنید.

علاوه بر این،‌ از دیگر مزایایی که گرمایش تابشی در پی دارد، می‌توان به سازگار بودن با محیط‌ زیست، سرو صدای نسبتاً کم و نصب راحت اشاره کرد. همچنین، این نوع گرمایش تابشی نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند و هزینه‌های عملیاتی آن نیز پایین است.

 

استاندارد بودن سیستم گرمایش سوله

قبل از انتخاب سیستم گرمایشی، اطمینان حاصل کنید که بخاری خریداری شده دارای استاندارد های لازم است. گارانتی سیستم گرمایش را با دقت بخوانید. با توجه به حساسیت محیط و خطر حادثه و آتش سوزی، قوانین و حامی بیمه را بررسی کنید. نصب برخی از بخاری ها نیاز به نصاب حرفه ای دارند.

نصاب حرفه ای طریقه نصب درست و اصولی این دستگاه ها را به خوبی می داند. نصب اصولی از حوادث محتمل در آینده جلوگیری می کند. راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله بهترین راهنمای شما برای تهیه تجهیزات مناسب می باشد.

مقاله قیمت بخاری تابشی را از دست ندهید.

 

خرید سیستم بخاری تابشی

گرمایش مناسب یکی از مسائل مهم در رابطه با یک سوله تلقی می شود. سرمای زیاد علاوه بر سلب آسایش کارکنان باعث یخ زدگی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و کاهش کارایی آنها می‏شود. دمای نامناسب در یک سوله باعث ایجاد مشکلات زیادی در توسعه فرآیندهای صنعتی می شود.مقدار حرارت برای گرم کردن سوله به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد آب و هوای منطقه جغرافیایی، اندازه و مساحت سوله است. تهیه و خرید سیستم گرمایش سوله برای استفاده بهینه از سوله از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. اگر شما نیر قصد تهیه سیستم گرمایش برای فضای خود دارید با ما در تماس باشید و از خدمات رایگان مجموعه ما بهره مند شوید.

با ما در صفحه اینستاگرام، تلگرام و آپارات همراه باشید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *