کاربرد بخاری تابشی

کاربرد بخاری تابشی چیست؟

کاربرد بخاری تابشی

بخاری تابشی در کافه 24 ساری

سال هاست که انسان ها پی بردن برای داشتن زندگی راحت و بهتر نیاز دارند که از وسایل دیگر کمک بگیرند. یکی از وسایل موردنیاز بشر، وسایلی گرمایی هستند. شاید تا به امروز اسم هیتر تابشی، سیستم گرمایشی و بخاری تابشی و یا بخاری سقفی را شنیده باشید. اما در مورد کاربرد بخاری تابشی و چگونگی عملکرد آنها، اطلاعات کافی را نداشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با کاربرد بخاری تابشی آشنا شوید.

گرمایش کافه و رستوران

بخاری تابشی سقفی چیست؟

یکی از ابزار و وسایل مهمی که امروزه در صنعت بسیار مفید و پرطرفدار است، بخاری تابشی سقفی هستند. سیستم گرمایش تابشی دارای قدرت بالایی هستند و می‌توانند فضاهای بزرگ را به ‌راحتی گرم کنند. این گرمایش تابشی به‌ گونه‌ای است که با الگو گرفتن از عملکرد طبیعی خورشید به روش تابشی، محیط را گرم می‌کند. معمولا می‌توانید این نوع سیستم‌ها را در گلخانه‌ ها، مرغداری‌ ها، سالن‌ های صنعتی و سالن های ورزشی … ببینید.

این مقالات را از دست ندهید : درباره سیستم بخاری تابشی

بخاری تابشی در شیرینی لیلی رامسر

عامل اصلی استفاده از بخاری تابشی سقفی، روش موثر انتقال حرارت به روش تابش است. عامل مهم دیگر، کم‌ هزینه‌ بودن و ایمنی بالای این سیستم است چون در این سیستم‌ها در ارتفاع و دور از دسترس افراد قرار می گیرد و همچنین شعله، درون لوله تشکیل می شود و در واقع گرمای غیر مستقیم ایجاد می کند. در این سیستم نیاز به جریان هوا نیست، پس در نتیجه آلودگی و انتقال بیماری در مکان‌های مورد استفاده آن نخواهد بود.

انواع دستگاه های گرمایش تابشی

بخاری تابشی سرامیکی دیواری در هتل بادله ساری

برای دیدن نمونه های بیشتر به کانال تلگرام، آپارات و اینستاگرام ما سر بزنید

بخاری تابشی سرامیکی

از هیتر گرمایش سرامیکی با ابعاد کوچک و ظرفیت حرارتی پایین‌تر در مکان‌های کوچک (بسته یا روباز)،پرتردد و یا مکان‌هایی که ظاهر بصری فضا دارای اهمیت است، بیشتر استفاده می‌شود ؛ چرا که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و شیک، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و در کمتر از چند دقیقه ،محیط را به دمای مورد نظر می‌رسانند و از قابلیت تنظیم دما برخوردار هستند.

بخاری سرامیکی پایه دار

سیستم گرمایشی تابشی سرامیکی نوعی سیستم گرمایشی است که معمولا به شکل گازی هستند و برای گرمایش یکنواخت در تمامی اماکن و سالن‌های تولیدی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیترهای گرمایش سرامیکی به دلیل کاهش مصرف سوخت و متعاقبا کاهش هزینه مصرف سوخت گزینه مناسبی برای فضاهای باز محسوب می‌شوند. این روش در فضاهایی که نیاز به گرمایش منطقه‌ای در مجموعه دارند بسیار پرکاربرد است.

بیشتر بخوانید : انواع بخاری سرامیکی

بخاری تابشی سقفی در شرکت نورآرای شمال بابل

بخاری تابشی لوله ای

این دستگاه دارای دو مدل خطی و U شکل است. این هیتر تابشی سقفی به‌ صورت مجزا از یکدیگر در سالن به کار می‌روند. بخاری تابشی سقفی نوعی هیتر است که در سقف نصب می‌شود. هیتر تابشی سقفی دارای کاربردهایی هستند که آنها را از هم متمایز می‌کند. این هیترها در جوامع امروز بسیار محبوب و پرکاربرد به ‌حساب می‌آیند. برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از هیتر در رستوران یا فضای باز، مقاله هیتر لوله ای را از دست ندهید.

سیستم بخاری سقفی در سوله صنعتی

چرا باید از هیتر تابشی استفاده کنیم؟

  • امنیت بالا هنگام استفاده
  • کاهش چشمگیر هزینه‌ها
  • گرمای بسیار زیاد و دلنشین
  • جلوگیری از پخش آلودگی‌ ها و بیماری‌ ها در هنگام استفاده در محیط
  • تنها راه موثر و بهیه برای گرمایش فضا های باز و بزرگ

مزایای بخاری تابشی

گرمایش سالن تولید

عملکرد موثر بخاری تابشی

عملکرد بخاری تابشی مانند عملکرد خورشید است. به خاطر بیاورید که در روزهای سرد و برفی به محض قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن هم در فضای کاملا باز، احساس گرما میکنیم. سیستم بخاری تابشی نیز به همین شیوه عمل میکند. با انتقال حرارت به صورت RADIATION یعنی تابش حتی در محیط های کاملا باز، گرمایش ایجاد میکند.

جهت دانلود کاتالوگ بخاری تابشی کلیک کنید.

کلام آخر

جهت استفاده از سیسیتم بخاری تابشی، ابتدا باید کاربری ، ابعاد و محیط تحت پوشش گرما را در نظر بگیریم. استفاده از این نوع سیستم‌ها بسیار به‌صرفه بوده و نسبت به وسایل و سیستم‌های گرمایشی دیگر، از کارایی و کارکرد بالاتری برخوردار است.

برای اطلاع از بخاری تابشی مناسب فضای خود با کارشناسان مجموعه رهروصنعت در تماس باشید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *