سیستم گرمایش تابشی سرامیکی

سیستم گرمایش تابشی سرامیکی

سیستم گرمایش تابشی سرامیکی (گرماتاب) و مزایای آن

سامانه‌های گرمایش تابشی همگام با استاندارهای جهانی و پیشرفت تکنولوژی تولید و عرضه می‌شوند که برای تمامی اماکن بزرگ و کوچک ،تولیدی و صنعتی ، بصورت مرکزی و موضعی طراحی و قابل استفاده هستند. به دلیل کیفیت بالای انتقال حرارت به روش تابشی که دلیل اصلی انتخاب و استفاده این سیستم‌ها می‌باشد در سالن‌های پرورش دام و طیور، سالن‌های پرورش قارچ، تامین گرمایش استخر، فضاهای نیمه باز و باز نظیر : باغ ، رستوران‌ها و روف‌گاردن‌ها، آلاچیق و بالکن‌ها و ویلاها، گلخانه‌های کوچک و بزرگ، سالن‌های تولیدی و صنعتی،تعمیرگاه‌ها و پارکینگ‌های خودرو، بیمارستان‌ها ، مراکز آموزشی/ مدارس، مساجد و…قابل نصب و استفاده می‌باشد.

از هیتر گرمایش سرامیکی با ابعاد کوچک و ظرفیت حرارتی پایین‌تر در مکان‌های کوچک (بسته یا روباز)،پرتردد و یا مکان‌هایی که ظاهر بصری فضا دارای اهمیت است، بیشتر استفاده می‌شود ؛ چرا که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و شیک، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و در کمتر از چند دقیقه ،محیط را به دمای مورد نظر می‌رسانند و از قابلیت تنظیم دما برخوردار هستند.

برای اطلاع از سیستم بخاری تابشی لوله ای مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

موارد استفاده از سیستم گرمایش تابشی سرامیکی

سیستم گرمایشی تابشی سرامیکی نوعی سیستم گرمایشی است که معمولا به شکل گازی هستند و برای گرمایش یکنواخت در تمامی اماکن و سالن‌های تولیدی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیترهای گرمایش سرامیکی به دلیل کاهش مصرف سوخت و متعاقبا کاهش هزینه مصرف سوخت گزینه مناسبی برای فضاهای باز محسوب می‌شوند. این روش در فضاهایی که نیاز به گرمایش منطقه‌ای در مجموعه دارند بسیار پرکاربرد است.در برخی از کارخانجات و محیط‌های صنعتی در ساعاتی از شبانه روز بعلت اشتغال در بخشی از سالن یا استفاده از اپراتور و نیروهای رباتیک برای انجام کار نیاز به گرمایش در کل فضا نیست،بنابراین این مزیت قابل کنترل بودن بسیار چشمگیر است.

 

سیستم گرمایش تابشی سرامیکی
بخاری سرامیکی دیواری
بخاری سرامیکی ایستاده

 

مزایای سیستم گرمایش تابشی سرامیکی

در سیستم گرمایش تابشی سرامیکی به جریان هوا برای گرم کردن محیط نیازی نیست بنابراین در محیط‌های حساس مثل بیمارستان‌ها ،گلخانه‌ها ،مرغداری‌ها و… شاهد انتقال بیماری و آلودگی نخواهیم بود.

  • بازدهی گرمایشی بالای 95 درصد
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • عدم اشغال فضای مفید
  • تامین گرمایش در سریع ترین زمان ممکن
  • مصرف انرژی در آنها نسبت به دیگر سیستم گرمایشی تابشی‌ها کمتر است.
  • قابلیت نصب در ارتفاع‌های کم و یا زیاد
  • عمر سیستم گرمایشی تابشی‌ سرامیکی نسبت به دیگر سیستم‌ها بسیار بیشتر است.
  • میزان اتلاف دما در این سیستم صفر می باشد. ( زیرا حرارت از بالا به سمت پایین می‌تابد)

 نحوه عملکرد هیتر سرامیکی رستورانی

حال که ویژگی گرمایشی، امکانات و وجود سرامیک در هیتر سرامیکی را بررسی نمودیم، بهتر است از نحوه عملکرد آن نیز مطلع شویم.

هیترهای تابشی مانند هیتر سرامیکی رستورانی به طور کلی، از روش فیزیکی تابش گرمایی به منظور انتقال حرارت به محیط استفاده می‌کنند. این در حالی است که دستگاه‌های قدیمی مانند بخاری و رادیاتور، از روش همرفت گرمایی بهره می‌بردند. در روش تابش گرمایی، گرما بدون واسطه و صرفا در اثر منعکس شدن به محیط وارد می‌شود. این گرما سپس می‌تواند دمای فضا را به سرعت افزایش دهد. اما در روش همرفت، دستگاه (مانند بخاری، گرمایش از کف و شوفاژ) ابتدا باید هوا را گرم کند. هوای گرم شده در محیط می‌چرخد و باعث انجام شدن عمل گرمایش می‌شود.

بنابراین ملاحظه می‌کنیم که روش تابش گرمایی، به دلیل انتقال یکپارچه و مستقیم حرارت به خارج دستگاه، راندمان بالاتری دارد. به همین دلیل است که امروزه هیترها در صنایع گوناگون فراگیر شده‌اند.

سرامیکی که در دستگاه نصب شده است، چند کاربرد اصلی و مهم دارد. اولین کاربرد آن به طور کلی و در در نوع گازی و برقی است. همانطور که گفتیم، سرامیک مقاومت گرمایی بالایی دارد و می‌تواند گرما را در خود پخش کند. به همین دلیل، سرامیک گرمای تولید شده را دریافت کرده و در سطح گسترده خود پخش می‌کند. این گرمای پخش شده در سطح سرامیک به محیط انتقال داده می‌شود.

مشاهده عملکرد بخاری تابشی سرامیکی در آپارات

نحوه گرمایش در سامانه گرمایش تابشی سرامیکی

گاز طبیعی یا مایع در درون محفظه‌ای با هوا مخلوط شده و در پی احتراق، شعله به وجود آمده سبب بالا رفتن دمای بلوک‌های سرامیکی می شود. استفاده از سرامیک امکان افزایش دمای سطح تابش (هیتر سرامیکی)  این دستگاه را تا C°۹۰۰ فراهم می‌نماید.منعکس کننده های آلومینیومی این دستگاه‌ها که ذوزنقه شکل هستند را می‌توان به صورت افقی یا زاویه‌دار نصب نمود.

این سامانه ها در ظرفیت‌های حرارتی kW 41-9  تولید می شوند. وزن آنها بین ۱۰ الی ۳۰ کیلوگرم بوده و بیشترین طول آنها حدود ۲ متر می باشد. ابعاد و وزن این سامانه‌ها از سایر انواع سامانه‌های تابشی گازسوز کمتر بوده و نصب آنها به سادگی انجام می گیرد. برخلاف سایر انواع سامانه‌های گرمایش تابشی گازسوز که به علت ابعاد بزرگتر بایستی قطعات آنها در محل نصب سوار شوند،  این سامانه‌ها به صورت یکپارچه به محل نصب حمل می شوند.

طراحی دکوراتیو این سامانه ها سبب شده است تا علاوه بر فضاهای صنعتی استفاده از آنها در تمامی اماکن نیز گسترش یابد. با توجه به درجه حرارت بالای سطح تابش کننده دستگاه ،هنگام نصب لازم است فواصل ایمنی نسبت به سطوح مقابل کاملا رعایت گردد و همچنین تمهیدات لازم جهت خارج نمودن محصولات احتراق باید در نظر گرفته شود.

بخاری تابشی سرامیکی فاران تابش

مزایای سیستم های تابشی

چنانچه به دنبال نصب و اجرای سیستم گرمایش تابشی(گرماتاب) در مکان های عمومی، سالن های مرغداری، گلخانه ها و همچنین کارگاه های صنعتی و کارخانجات هستید، باید روی به اجرای سیستمی مناسب بیاورید. مجموعه ما در فاران‌تابش با بهره مندی از انواع تجهیزات گرمایشی تابشی،روی به اجرای این سیستم برای شما می آورد. بسته به نیاز خود و مکانی که قصد استفاده از این سیستم را دارید می توانید از انواع سیستم گرمایشی تابشی استفاده نمایید.

با ما تماس بگیرید

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *