سقف جمع شونده

سقف جمع شونده

سقف جمع شونده

سیستم سقف جمع شونده یک روش عالی جهت محافظت از آب و هوا در تمام طول سال است. یک فضای کاملا محصور و مفید را ایجاد میکند. در بسیاری از طراحی های سقف جمع شونده، دارای یک ریموت کنترل است که با فشردن یک دکمه می توان آن را باز کرد و جلوی نور شدید آفتاب یا بارش باران را گرفت.

سقف متحرک پارچه ای

یکی از انواع سقف های جمع شونده ، سقف متحرک پارچه ای است .که در آن نوع پوشش از جنس PVCمی باشد. استفاده از پارچه PVC در این نوع سقف ها هم امکان تنوع رنگ و طرح پوشش را فراهم می آورد و هم باعث سبک تر شدن وزن سقف می گردد. که این مسئله مراحل نصب را سریعتر و آسانتر می کند. علاوه بر این، سقف های جمع شونده پارچه ای از نظر هزینه نسبت به سقف های متحرک آلومینیومی و شیشه ای به صرفه تر هستند.

یکی دیگر از مزایا سقف های متحرک پارچه ای امکان اتوماتیک شدن یا همان ریموت دار کردن را به ما می دهد و همچنین با ایجاد امکان نور پردازی خطی زیبایی بسیاری در شب به فضا می دهد. علاوهبر این می توان در زیر سازه گرماتاب (بخاری تابشی) نصب کرد و در روزهای سرد به راحتی و آسایش از هوای آزاد لذت برد.

برای اطلاع بیشتر از سیستم بخاری تابشی کلیک کنید.

سقف متحرک

اجزای سقف جمع شونده

سازه سقف متحرک

سازه سقف متحرک مجموعه ای از پروفیل های فلزی است، از جنس آهن یا آلومینیوم که به وسیله اتصالات پیچ و مهره و یا جوش کاری به یکدیگر متصل می شوند و وزن سقف را تحمل میکنند. همچنین نقش سازه در سقف متحرک مقاومت در برابر بار باد و برف بسیار با اهمیت است که به نوع زیرسازی نیز وابسته می باشد.

چرا پروفیل آلومینیومی بهتر است؟

استفاده از پروفیل آلومینیومی برتری های مهمی نسبت به پروفیل آهن در سقف متحرک برقی دارد که عبارتند از :

مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی

سازه های آلومینیومی در سقف متحرک بر خلاف سازه های آهنی در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند. وجود منیزیم موجود در سازه های آلومینیومی 3015 و پوشش رنگ روی این سازه ها باعث مقاومت بسیار بالای این محصول در مقابل خوردگی و زنگ زدگی در محیط های دارای رطوبت می گردد.

از همین رو اکثر طراحان و مهندسان مشاور سازه های آلومینیومی را گزینه مناسب برای محل های مرطوب می دانند.

خوردگی در سازه های آهنی به تدریج رخ می دهد از بین رفتن تدریجی مواد در اثر فعل و انفعالات اطراف خود است. که به تدریج باعث تخریب سازه ای سقف متحرک می شود. مواد صنعتی شیمیایی پیرامون از قبیل گرما،سرما، اشعه خورشید و رطوبت و اکسیژن موجود در هوا مورد حمله قرار میگیرند. این عوامل باعث از بین رفتن سازه های آهنی در سقف های متحرک می شوند. از این رو به جد توصیه می گردد از سازه آلومینیومی در سقف متحرک استفاده گردد بویژه در محیط های مربوط مثل روی استخرها و یا شهرهای پر رطوبت مانند نواحی شمال و جنوبی ایران.

شکل پذیری آلومینیوم و امکان استفاده از مقاطع متنوع

یکی از مهمترین برتری های استفاده از متریال آلومینیوم بجای آهن در سازه سقف های متحرک می باشد، خاصیت شکل پذیری آلومینیوم و امکان تولید مقاطع متنوع است. این مهم باعث می شود تمهیدات لازم جهت اتصال بخش های مختلف سازه از پیش در طراحی پروفیل ها دیده شود. همچنین مقاطع مختلف بر اساس بارگذاری ها ،طول بازشو سقف، میزان مقاومت لازم در برابر بار باد و برف و دیگر ملاحضات لازم در مرحله طراحی در نظر گرفته می شود.

کم وزن بودن آلومینیوم نسبت به آهن

از آنجایی در که اکثرا از سقف های جمع شونده در، تراس ها ، بالکن ها و روف گاردن ها به کار می رود که قریب به اتفاقات ملاحضات تحمل بار و حساسیت های سازه ای دارند. و در نتیجه مساله وزن کل سقف های متحرک بسیار حائز اهمیت می باشد و سبک بودن سقف متحرک جمع شونده امتیاز بزرگی محسوب می شود.

سهولت در نصب 

همانطور که گفته شد در نظر گرفتن امکانات لازم جهت اتصال بخش های مختلف سازه سقف های تاشو امکان استفاده اتصالات قابل تنظیم و قابل رگلاژ بصورت پیچ و مهره را فراهم می آورد. که این امر باعث آسانی و سرعت بخشیدن به نصب یکپارچه سقف متحرک و همچنین در صورت نیاز سهولت در برچیدن سازه سقف متحرک می شود.

زیبایی

یکی از مهمترین برتری سازه آلومینیومی مساله زیبایی کار می باشد. از آنجایی که سقف های جمع شونده بیشتر در فضاهای تراس ها، رستوران ها، روف گاردن ها استفاده می شوند، زیبایی و ایجاد هارمونی بصری با محیط بیش از پیش حائز اهمیت می شود.

استفاده از آلومینیوم این امکان را بوجود می آورد که سازه سقف در مدرن ترین و چشم نوازترین حالت ممکن طراحی شود. و امکان استفاده کردن امکاناتی مانند نورپردازی خطی(لایتینگ) و استفاده از رنگ های متنوع کوره الکترواستاتیک مطابق با سلیقه خریدار یا طراحی و دیزاین محیط را فراهم می کند.

برای دیدن نمونه های بیشتر سقف متحرک به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید.

پارچه یا پوشش pvc

در سقف های جمع شونده پارچه ای، پوشش از نوعی پارچه که به صورت ترکیبی از pvc و پلی استر می باشد تشکیل شده است. پوشش 5 لایه از نوع pvc که در برابر تابش آفتاب ، نفوذ آب ، باد ، اشعه UV و همچنین اشتعال مقاوم بوده و اجازه عبور نور آفتاب و قطره باران را به زیر سقف نمی دهد.

به کار بردن پارچه مناسب برای سقف های جمع شونده پارچه ای از نظر دوام و طول عمر محصول، زیبایی، تنوع رنگ و کارایی بسیار حائز اهمیت است. استفاده از پارچه های ارزان قیمت برزنتی برای سقف های تاشو اگر چه ممکن است قیمت تمام شده محصول را تا حدی پایین بیاورد اما هم در نگاه اول و هم در استفاده طولانی مدت از سقف متحرک، تفاوت آشکاری با پارچه pvc را از خود نشان میدهد. پارچه های برزنتی ممکن است گزینه مناسبی برای چادر های نظامی ، خیمه ها و یا سقف های ثابت پارچه ای باشند اما در مورد سقف های متحرک قطعاً پارچه های ترکیبی pvc + پلی استر بهترین انتخاب هستند.

نیروی محرکه (موتور)

باز و بسته شدن سطح وسیعی از پارچه و پروفیل آلومینیومی تنها با فشردن یک دکمه با ریموت کنترل تنها زمانی ممکن می شود که یک سیستم محرک قوی برای آن در نظر گرفته شود. موتورهای تیوبلار امروزه جایگاه خود را به خوبی در بازار سقف های جمع شونده ایجاد کرده اند. قدرت بالا در عین کم حجم بودن، امکان تنظیم و رگلاژ دستی، امکان اتصال به سیستم هوشمند ساختمان، امکان کوپل شدن با موتور دیگر، مجهز بودن به سنسور حرارتی و خاموش شدن خودکار از جمله مزایای برخی ازاین موتورهای تیوبلار است.

پیشنهاد ما در درجه اول موتورهای تیبولار Somfy محصول کشور فرانسه است. از نظر کیفیت ، ضمانت عملکرد و گارانتی بی تردید Somfy فرانسه بی رقیب است.

اگر شما هم قصد تهیه سیستم سقف متحرک برای فضای خود را دارید جهت اطلاع از قیمت و داشتن اطلاعات کافی با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *