نکات نصب بخاری تابشی

نکات نصب بخاری تابشی

نکات نصب بخاری تابشی

نصب بخاری تابشی

بخاری های تابشی (گرماتاب) از مهم‌ترین و بهینه ترین وسایل گرمایشی محیط‌های مختلف به شمار می‌آیند. یکی از مهم‌ترین موارد مرتبط با این سیستم ها بحث نصب بخاری تابشی است؛ زیرا در صورت نصب نادرست و غیر اصولی سیستم بخاری تابشی، ‌نه ‌تنها محصول کارایی مناسبی ندارد ‌بلکه انرژی زیادی نیز هدر می‌رود؛ به همین دلیل کلیه خریداران هیترهای صنعتی باید با نحوه درست نصب بخاری تابشی آشنا باشند.

 

بخاری تابشی (گرماتاب) باید در چه مکانی نصب شود؟

اولین موردی که در نصب گرماتاب باید به آن توجه کنیم، محل نصب هیتر است. هیترهای تابشی انواع متنوعی دارند. هر یک از این موارد دارای طراحی خاص خود هستند. اما اصول کلی کارایی آن‌ها یکسان است. هیترهای صنعتی وظیفه دارند پس از قرارگیری در محیط مناسب، انرژی ورودی را به انرژی گرمایی تبدیل کنند.محل نصب هیتر باید در مکانی باشد که دریافت سوخت توسط هیتر به نحو احسن انجام گیرد.

کوچک‌ترین اختلال در نحوه سوخت‌رسانی به این محصولات منجر به خاموش ‌شدن هیتر تابشی می‌شود. علاوه بر این، بهتر است هیتر را در مکانی قرار دهید که حرارت ناشی از بکارگیری سوخت مدنظر در هیتر (به کمک مشعل) به‌ صورت صحیحی در کل محیط دلخواه شما پخش شود. به‌ عنوان ‌مثال بهتر است در سالن های صنعتی، هیتر در بخش میانی ساختمان قرار گیرد تا پخش حرارت به طور یکنواخت صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید : انواع بخاری تابشی

 

نصب قلاب‌ (کارابین) بخاری تابشی

نصب بخاری تابشی با توجه به محیط به دو صورت انجام می شود. نصب سقفی و نصب دیواری

نصب دیواری بخاری تابشی
               نصب دیواری بخاری تابشی

 

نصب سقفی بخاری تابشی
              نصب سقفی بخاری تابشی

 

این محصولات معمولاً همراه با قلاب‌های خاصی عرضه می‌شوند که به کمک آن‌ها هیتر را می‌توان در محل مدنظر قرار داد. این قلاب‌ها باید از متریال‌های بسیار مقاومی ساخته شده باشند تا روند نصب هیتر با مشکل خاصی روبه‌رو نشود.

اگر قلاب‌های مربوطه به شکل صحیحی در محل تعیین شده برای هیتر قرار نگیرند، امکان دارد با گذشت زمان و به دلیل وزن هیتر دچار مشکلاتی همچون خمیدگی و یا حتی شکستگی شوند. در چنین شرایطی امکان سقوط هیتری که روی این قلاب‌ها قرار گرفته است، وجود دارد. به طبع این امر موجب ایجاد خطرات مالی و جانی برای کلیه پرسنل می‌شود.

 

علاوه بر این مورد در صورت نصب‌ نشدن قلاب‌ها به شکل صحیح، احتمال دارد که مخزن سوخت و حتی پمپ آن به طور کامل از هیتر جدا شوند. اگر این اتفاق بیفتد، ‌سوخت از درون مخزن به‌ صورت ناگهانی بر روی مشعل می‌ریزد و این امر میتواند بسیار خطرآفرین باشد.

نصب سیستم گرمایشی

برای نصب و جابجایی بخاری تابشی حتما به افراد متخصص مراجعه کنید.

برای نصب هیتر صنعتی، حتما از متخصصان این امر استفاده کنید. اگر چه در مقالات قبل گفتیم که نصب بخاری تابشی به‌ راحتی صورت می‌گیرد؛ اما این بدان معنا نیست که هر فرد ناآشنایی می‌تواند نسبت به نصب هیترهای صنعتی مختلف اقدام کند. نصب ناشیانه و غیراصولی این محصولات تنها موجب عملکرد نادرست و بروز حوادث ناگوار می‌شود.

این در حالی است که با کمک اصول نصب صحیح هیترهای صنعتی می‌توانید از این موارد جلوگیری کنید. اگر به دنبال خرید سیستم گرمایشی برای سالن ها یا کارخانه جات خود هستید و هیچگونه اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله را بخوانید.

کلام آخر

سیستم های بخاری تابشی نقش بسیار مهمی در تنظیم دمای محیط‌ در کارخانه‌ها و صنایع مختلف دارند. این محصولات با تنوع بی‌نظیر خود می‌توانند به شما کمک کنند در مدت‌ زمان کوتاهی دمای محیط را به میزان دلخواه خود برسانید. اصول نصب انواع هیتر صنعتی شامل موارد مختلفی است. با بکارگیری تمامی اصولی که در نصب هیتر صنعتی به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید خیال راحتی از بابت کارکرد صحیح هیتر مدنظر خود داشته باشید.

گروه رهروصنعت با بیش از 10سال سابقه موفق در زمینه ارائه سیستم های گرمایش تابشی و خدمات مربوط به آن فعالیت میکند. از طریق تماس با کارشناسان ما می توانید اطلاع بیشتری از این سیستم ها داشته باشید و از خدمات رایگان ما بهره مند شوید.

برای مشاهده پروژه های اخیر با ما در کانال های تلگرام، آپارت و اینستاگرام همراه باشید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *