انواع بخاری تابشی (گرماتاب)

مقدمه مقاله انواع بخاری تابشی

 

انواع بخاری تابشی

امروزه پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در تمامی عرصه‌ها بویژه در بخش‌های صنعتی قابل مشاهده می‌باشد. سیستم‌های گرمایشی(گرماتاب) که نقش بسزایی در ایجاد محیطی مطبوع برای افزایش کارکرد انسان‌ها‌ دارند نیز بشدت دستخوش این تغییرات بوده‌اند. شرکت رهروصنعت به نمایندگی شرکت فاران تابش در استان مازندران بعنوان یکی از بهترین تولید‌کننده های انواع بخاری تابشی، در راستای استفاده بهینه از سوخت و انرژی بصورت کاملا هدفمند برای تمامی مراکز تولیدی ، صنعتی ،تفریحی و… پیشگام می‌باشد.

بسیاری از پیشرفت‌های انسان‌ها در زمینه‌های مختلف علم و تکنولوژی با الهام از طبیعت شکل می‌گیرد. تکنولوژی گرمایش تابشی(گرماتاب) نیز با الگو گرفتن از نحوه گرم شدن زمین توسط خورشید به شکل مدرن خود دست یافته است.

به صفحه آپارات و تلگرام ما سر بزنید.

گرمایش تابشی :

نوعی از انتقال گرما بدون گرم کردن جرم هوا (مولکول‌های هوا گرم نمی‌شوند) می‌باشد که گرما از جسم گرم‌تر به جسم سردتر انتقال می‌یابد.در سیستم‌های گرمایش همرفت مثل بخاری‌ و یا رادیاتورها ، هوای گرم وارد اتاق می‌شود و با جابجایی هوای گرم به مرور اتاق گرم می‌شود.اما در گرمایش تابشی(گرماتاب) ، گرما از طریق امواج حرارتی انتشار می‌یابد و نیازی به گرم کردن هوا ندارد.این امواج پس از برخورد با اشیا تبدیل به گرما می‌شوند و هیچ جا‌به‌جایی هوایی اتفاق نمی‌افتد. این تکنولوژی برای گرم کردن فضاهای داخلی و بیرونی بصورت هدفمند (گرم کردن منطقه دلخواه) می‌باشد. در واقع تکنولوژی گرمایش تابشی بهترین گزینه برای گرم‌کردن فضاهای بزرگ مثل گلخانه‌ها و یا سالن‌های تولیدی و… می‌باشد. با استفاده از این سیستم می‌توانیم کنترل کاملی بر دما در قسمت‌های مختلف محیط مورد نظر و مصرف انرژی داشته باشیم.

انتقال حرارت تابشی

تکنولوژی گرمایش تابشی چگونه کار می‌کند؟

همانطور که خورشید سطح زمین را بدون واسطه یعنی بدون گرم کردن هوا و بطور مستقیم گرم می‌کند در این سیستم هم از این مکانیسم استفاده می‌شود.در واقع این سیستم‌ها انرژی مادون قرمز را ساطع میکنند که این انرژی در برخورد با اشخاص و یا اشیا به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود و با گرم‌کردن سطح آنها باعث بالارفتن دمای محیط می‌شود. از مزایای گرمایش تابشی این است که حین گرم کردن فضای مورد نظر، چرخش هوای داخل فضا و جریان ذرات هوا را به حداقل می‌رساند.

گرمایش توسط این سیستم‌ها به دو صورت انجام می‌پذیرد . روش اول یعنی گرمایش مستقیم که در آن قطعه گرمایشی با قرارگرفتن در مسیر تابش بخاری ،گرما را بلافاصله منتقل می‌کند.روش دوم، روش توزیع گرماست که ابتدا اجسام موجود در محیط ،گرما را بطور مستقیم دریافت و آن را به محیط منتقل می‌کنند.

انواع بخاری تابشی فاران تابش:

سیستم های بخاری تابشی در دو دسته لوله ای و سرامیکی تولید می شود.

بخاری تابشی لوله ای: سیستم گرمایش تابشی لوله متشکل از مشعل اتمسفریک لوله آتشخوار فن مکنده و رفلکتور می باشد.حرارت ایجاد شده توسط مشعل تشکیل شده و به واسطه فن در طول مسیر لوله هدایت می‌شود. حرارت ایجاد شده توسط رفلکتور به نقاط موردنظر می‌تابد و امواج حرارتی پس از برخورد با اجسام انرژی گرمایی خود را آزاد می‌کند و در نتیجه سیستم نیاز به هوا برای انتقال دما ندارد که این امر نمایانگر کارایی این سیستم ها در فضای باز میباشد.

بخاری تابشی لوله ای فاران تابش در 2مدل Uشکل و Lشکل تولید می شود:

مشخصات سیستم گرمایشی تابشی مدل U

مشخصات بخاری تابشی U

مشخصات سیستم گرمایشی تابشی مدل L

مشخصات بخاری تابشی L

جهت دریافت کاتالوگ بخاری تابشی کلیک کنید.

 

بخاری صنعتی سرامیکی

بخاری های سرامیکی دارای یک عنصر گرمایشی هستند که مستقیماً به مواد سرامیکی ریخته می شود. آنها در 300 تا 7000 فارنهایت کار می کنند و امواج مادون قرمز متوسط ​​تا بلند با طول موج 2 تا 10 میکرون ساطع می کنند. ریخته‌گری سرامیکی به اشکال مختلف می‌آید: یک ریخته‌گری مسطح، گرمای مادون قرمز را در ناحیه وسیع‌تری پخش می‌کند، در حالی که ریخته‌گری مقعر، گرمای مادون قرمز را در یک نقطه متمرکز می‌کند. سطح برای جلوگیری از خوردگی لعاب است.از هیترهای سرامیکی در گرمایش راحت و فرآیندهای صنعتی مانند خشک کردن رنگ، پخت، چاپ، بازپخت، ترموفرمینگ و بسته بندی استفاده می شود. صنایع فرآوری مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از بخاری های سرامیکی استفاده می کنند.

بخاری تابشی سرامیکی فاران تابش در 2 مدل دیواری و پایه دار تولید می شود:

بخاری تابشی سرامیکی دیواری

بخاری تابشی سرامیکی دیواری

بخاری تابشی سرامیکی پایه دار

بخاری تابشی سرامیکی پایه دار

سیستم‌های گرمایش تابشی در چه مکان‌هایی قابل استفاده هستند؟

همانطور که اشاره شد از این تکنولوژی در تمامی محیط‌های باز و بسته و فضاهای بزرگ می‌توان استفاده کرد. برخی از این اماکن شامل استخرها ،سالن‌های صنعتی،تولیدی و کارگاهی، تعمیرگاه‌ها و کارواش‌ها، رستوران‌ها، مدارس هستند.بعلاوه در مراکز خرید و فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و مترو ،آشیانه هواپیما ،انبارها ،پرورش دام و طیور و…نیز قابل اجرا و استفاده می‌باشد.

با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *