سیستم گرمایش دامداری

سیستم گرمایش دامداری

سیستم گرمایش دامداری ها

استفاده از سیستم‌ های بخاری تابشی یکی از روش های گرمایش دامداری ، اصطبل و طویله می باشد. در دامداری، طویله یا هر مکان سرپوشیده و بزرگی، سیستم‌های گرمایشی تابشی برای تولید گرمایش تابشی امن و بی‌خطر و راحت به کار می روند. به طور کلی، این نوع سیستم‌های گرمایش تابشی، گرما را از سمت سقف به سمت پایین هدایت می‌کنند از این رو این سیستم نسبت به سیستم های سنتی و زمینی کارایی و عملکرد مناسب تری در فضای هایی مانند دامداری، مرغداری، گلخانه،سوله و… که ارتفاع زیادی دارند می باشد.

برای مثال در یک گاوداری، گرمایش تابشی می تواند به سمت منطقه نگه داری گوساله های تازه متولد شده، شستشو و تیمار یا راهرو و همچنین مناطق بین آخور هدایت شود.

بخاری تابشی در دامداری گرگان

نحوه عملکرد دستگاه بخاری تابشی لوله‌ای (گرماتاب)

برای روشن‌ کردن بخاری تابشی(گرماتاب) می‌توان از گاز شهری یا گاز مایع استفاده کرد، زمانی که گاز به مشعل می‌رسد شعله‌ای پرحرارت تولید شده و توسط فن به داخل لوله‌ها هدایت می‌شود.

حرارت داخل لوله به امواج مادون‌قرمز تبدیل می‌شوند و توسط رفلکتور یا منعکس‌کننده به قسمت مورد نظر می تابد و می‌توان به‌ راحتی از این دستگاه در فضای باز استفاده کرد

سیستم گرمایش دامداری

بخاری تابشی دامداری

انرژی تابشی (مادون قرمز) چیست؟

مادون قرمز در واقع همان تشعشع یا تابش است. یک اجاق یا فر خوراک‌پزی، شومینه یا حتی خود خورشید را در نظر بگیرید. همه اینها مادون قرمز یا انرژی تابشی را به سرعت نور و مستقیم از خود ساطع می کنند. در زمان برخورد به جسمی مثل زمین یا شخص و حیوانات و یا دستگاه و غیره، این انرژی به گرما تبدیل شده و در نهایت باعث گرمای محیط خواهد شد. عملکرد سیستم های بخاری تابشی با الگو گرفتن از عملکرد طبیعی خورشید طراحی شده است به همین دلیل هیتر های سقفی (گرماتاب) تنها راه بهینه و به صرفه برای گرمایش فضاهای کاملا باز و بزرگ است.

سیستم گرمایش دامداری

بخاری تابشی فاران تابش

مناسب ترین نوع سیستم گرمایش تابشی در دامداری

برای آشنایی با انواع مدل های سیستم گرمایش تابشی کلیک کنید.

معمولاً سیستم های گرمایش تابشی لوله‌ای، بهترین انتخاب برای این مکان‌ها است.

چند دلیل وجود دارد:

۱) سیستم‌های گرمایش تابشی لوله‌ای، انرژی گرمایی تابشی را با لطافت به بیرون منعکس می‌کند و دیگر خبری از باد و جریان هوا نخواهد بود. این مزیت، از بیماری‌های تنفسی احتمالی جلوگیری خواهد کرد و سلامت کلی حیوانات را بهبود خواهد بخشید.

۲) میزان راحتی و آسایش حیوانات افزایش پیدا می‌کند. گرمایش تابشی به زمین برخورد می‌کند و زمین گرم، باعث گرم شدن پا و بدن حیوانات خواهد شد.

۳) امواج مادون قرمز مانند نور می‌توانند مستقیماً به جسم مورد نظر تابیده شوند. به سمت مناطق شستشو، آخورها و راهروها و یا هر جایی که نیاز بیشتری به گرما دارد.

۴) کاهش مصرف گاز و برق

۵) حیوانات حسی که از گرمای آفتاب دریافت می‌کنند را دوست دارند. سیستم‌های گرمایش تابشی دامداری دقیقاً همان حس را به حیوانات منتقل خواهند کرد. به این صورت حیوانات سالم‌تر و خوشحال‌تر خواهند بود.

مطالعه موارد دیگر از مزایای بخاری تابشی

گرماتاب در دامداری

نصب سیستم گرمایش تابشی (گرماتاب)

نصب سیستم گرمایش تابشی کاری تخصصی می باشد که دارای استاندارد ها و ضوابطی می باشد و در هنگام نصب باید استانداردها و ضوابط رعایت شوند. نصب هیتر باید مطابق با  فاصله ی استاندارد در دستورالعمل انجام شود زیرا نزدیک بودن بیش از اندازه سیستم به سطح، موجب افزایش بی رویه ی دمای سطح می شود و احتمال ایجاد خطر دارد.علاوه بر این باید زاویه ی نصب هیتر نیز اصولی انجام شود و به گونه ای باشد که امواج گرمایشی به سطح مورد نظر بتابد.

جهت خرید یا اطلاع از قیمت های بخاری تابشی با ما در ارتباط باشید و از خدمات رایگاه ما بهره مند شوید.

با ما در اینستاگرام، آپارات همراه باشید.

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *