بخاری تابشی چیست

سیستم بخاری تابشی چیست؟

سیستم بخاری تابشی

سیستم بخاری تابشی

بخاری تابشی جز یکی از بهترین و استانداردترین سیستم های گرمایشی برای منازل و صنایع محسوب می شود.

چرا که مزیت های زیادی را برای کاربران به ارمغان می آورد. در حقیقت مزایای استفاده از یک سیستم گرمایش تابشی به دلیل الگو برداری از سیستم گرمایش خورشیدی ناشی می شود و یکی از دلایلی که سیستم بخاری تابشی سقفی در صنایع مختلف بسیار پرطرفدار شده؛ بحث ایمنی بالای آن می باشد. چرا که سیستم گرمایش تابشی بر پایه مواد اشتعال زا و عمل احتراق نیست و تمام با برق و گاز و تابش پرتو کار می کند. از این رو در بسیاری از محیط‌ های صنعتی که احتمال آتش سوزی وجود دارد کارفرمایان به سراغ خرید سیستم های گرمایش تابشی سقفی می روند. تا خیال خود را از بابت امنیت راحت کنند. امروزه در بسیاری از کارخانه ‌ها، تولیدی ‌ها، گلخانه ها، رستوران و کافی شاپ ها، ویلا ها، ورزشگاه ها، استخر ها و سایر مکان ‌ها از سیستم بخاری تابشی استفاده می ‌شود.

عملکرد بخاری تابشی

 

نحوه عملکرد سیستم بخاری تابشی چگونه است؟

ما روزانه شاهد دریافت انرژی گرمایی خورشیدی به وسیله تابش پرتو مادون قرمز، به اجسام و افراد هستیم.

هنگامی که در سایه قرار داریم، دمای هوا خنک به نظر می‌رسد اما به محض اینکه زیر تابش نور آفتاب قرار می‌گیریم احساس می‌کنیم که هوا گرم‌تر است. سطوحی که در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند، گرم‌تر به نظر می‌رسند. حتی در روزهایی که خورشید می‌تابد و باد سردی می‌وزد، آن چندان احساس سرما نمی‌کنیم. چرا که تابش نور خورشید اثر گرمایشی خود را می‌گذارد.

گرمایی که خورشید تولید میکند نیز از نوع گرمایش تابشی است.

در سیستم بخاری تابشی رهروصنعت هم همین موضوع وجود دارد. یعنی در واقع این سیستم با الگو گرفتن از عملکرد خورشید تولید شده است و برخلاف سیستم های سنتی مثل جت هیتر، فن ایستاده ، یونیت هیتر ، هواساز و… هوا را گرم نمی کند بلکه در سیستم بخاری تابشی مانند خورشید، انرژی گرمایی از طریق برخورد مادون قرمز به اجسام آزاد میشود و افراد و اشیا را گرم میکند از این رو امکان استفاده از این فناوری مدرن سیستم گرمایش تابشی، در فضاهای کاملا باز و بزرگ مانند کافه و رستوران، آلاچیق و تراس ویلا، سالن های صنعتی، سالن های تولید، استخر و تعمیرگاه، مرغداری و گلخانه و… بازدهی موثری دارد.

سوخت اکثر بخاری تابشی با استفاده از پروپان یا گاز طبیعی و گاهی نفت تامین می شود. گرما تولید شده از سوزاندن سوخت در داخل واحد، یک لوله فولادی (گرمکن لوله) یا سطح سرامیکی (بخاری تابشی) در داخل بخاری را گرم می کند. گرمای این سطح پس از آن است به شکل انرژی تابشی مادون قرمز ساطع می شود.بازتابنده ها انرژی تابشی مادون قرمز را رو به پایین هدایت می کنند تا در نهایت کف و اشیاء زیر آن را گرم کند.

 

مزیت بخاری تابشی چیست؟

  1. صرفه جویی در مصرف گاز%60
  2. صرفه جویی در مصرف برق %90
  3. عدم تجمع افراد حول وسایل گرمایش در سوله های صنعتی
  4. هزینه تعمیر و نگهداری بسیار اندک بخاری تابشی
  5. گرمایش یکنواخت در کل محیط
  6. ایمنی بالا و کاهش خطر آتش سوزی
  7. نصب در زمان بسیار اندک
  8. کاهش میزان سرمایه اولیه
  9. استفاده فقط در زمان کاری
  10. نصب در ارتفاع , گرمایش در کف
  11. ایجاد گرمایش حتی در فضای باز
  12. رسیدن به دمای مطلوب در کمترین زمان
  13. قابلیت کنترل توسط سنسور دما (ترموستات)
  14. عدم ایجاد سروصدا , گردش هوا و گرد وغبار
  15. کاهش تلفات جابجایی هوا در اثر باز شدن درب

دانلود کاتالوگ بخاری تابشی

برای اطلاع از اجزا سیستم بخاری تابشی بلاگ بعدی را مطالعه کنید.

📌مجموعه رهروصنعت به مدیریت مهندس پاکدل با بیش از ده سال سابقه موفق در زمینه سیستم های گرمایش تابشی، سقف متحرک، پنکه، پنکه مهپاش، مهپاش شلنگی و ارایه خدمات مرتبط با تعمیرات و نصب آنها همراه شما خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره و کارشناسی رایگان با شماره های ما تماس بگیرید:

۰۱۱-۳۳۳۹۴۷۸۸

۰۹۱۱۳۵۵۸۰۱۱

۰۹۳۰۳۵۵۸۰۱۱

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *