بخاری تابشی در صنعت سنگ

سیستم بخاری تابشی در صنعت سنگ

سیستم بخاری تابشی در صنعت سنگ

بخاری تابشی یک سیستمی است که جهت ایجاد گرمایش در کف برروی سقف و یا دیوارهای ساختمان ها نصب می شود. در گرماتاب تابشی، گرما به وسیله یک سطح گرم به هوای اطراف منتقل می شود و دمای آن مکان را بالا می برد. این منتقل کردن گرما هم از طریق تابش اتفاق می افتد. حال می خواهیم در این مقاله درباره سیستم بخاری تابشی در صنعت سنگ صحبت کنیم و مزایا استفاده از آن در کارخانه های سنگ، سنگبری و… را بدانیم.

در ابتدا بهتر است بدانید که امروزه در بیشتر ساختمان ها، کارخانه ها، کارگاه ها و … از سیستم گرمایش تابشی استفاده می شود. این سیستم به علت کارایی هایی که دارد در جاهای مختلف می شود که نصب سیستم بخاری تابشی در صنعت سنگ را هم امروزه جا افتاده است.

 

سیستم گرمایش تابشی در کارخانجات سنگ مانند زمینه های دیگر معمولا در سقف ها نصب می شود. عملکرد این سیستم از خورشید الگوبرداری شده است به همین دلیل روی سقف نصب می شود و گرمای آن مانند خورشید به سنگ ها می تابد همچنین می توان خیلی آسان و به وسیله ترموستات، دمایی که روی سنگ ها تابش می شود را کنترل کرد

مقاله نحوه عملکرد بخاری تابشی را بخوانید

مزایا هیتر تابشی در صنعت سنگ

نصب سیستم هیتر سقفی در صنعت سنگ مزایای بسیار زیادی دارد که موجب می شوند افراد آن را انتخاب کنند. این مزایا عبارت اند از:

  • صرفه جویی در مصرف گاز تا 60%
  • صرفه جویی در مصرف برق تا 90%
  • عدم ایجاد گرد و غبار و سروصدا
  • هزینه تعمیر و نگه داری اندک
  • استفاده فقط در زمان کاری
  • گرمایش یکنواخت در کل محیط
  • نصب در زمان اندک
  • کاهش هزینه سرمایه اولیه
  • رسیدن به دمای مطلوب در کمترین زمان
  • کاهش تلفات جابجایی هوا در اثر باز شدن درب
  • نصب در ارتفاع و گرمایش در کف
  • قابلیت کنترل سنسور دما با ترموستات
  • قابلیت نگه داشتن سنگ در دمای 50درجه به مدت زمان دلخواه
  • قابلیت فرآوری سنگ بدون نیاز به خط(عملیات روی گاری)

این مزایایی که از سیستم گرمایش تابشی برای کارخانه های سنگ بیان کردیم، افراد بسیاری را مجاب می کند تا برای کارخانه های خود از این سیستم گرمایشی به صرفه استفاده کنند.

دانلود کاتالوگ سنگ

آیا سیستم گرمایش تابشی فقط برای کارخانه ها مناسب است؟

ما در این مقاله درباره اهمیت استفاده از سیستم گرمایش تابشی در کارخانه های سنگ سازی گفتیم. همانطور هم که فهمیدیم نصب سیستم گرمایش تابشی در صنعت سنگ بسیار مفید می باشد و می تواند بسیار عملکرد خوبی داشته باشد اگر به درستی نصب شود.

اما از سیستم گرمایش تابشی فقط در کارخانه ها استفاده نمی شود. بلکه از این سیستم در مکان های بسیار دیگری هم استفاده می شود. به عنوان مثال سیستم گرمایش تابشی را می توان در  فضای باز کافه و رستوران، آلاچیق و تراس ویلا، کارگاه ها، سوله ها، گلخانه ها و مرغداری ها و… استفاده کرد.

از آنجایی که این سیستم گرمایشی، هوای اطراف را به شکل یکسان گرم می کند در بین صاحبان مشاغلی که فضاهای باز و بزرگی دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است تا در فصل سرما به خوبی و به شکل یکسان و بدون اتلاف انرژی هوای اطراف را گرم کنند تا محیط مناسبی را برای مشتریان و پرسنل خود فراهم کنند.

جمع بندی

هیتر تابشی(گرماتاب) یکی از بهترین سیستم های گرمایشی می باشد که در مکان های مختلفی کاربرد دارد. ما در این مقاله درباره سیستم بخاری تابشی در صنعت سنگ صحبت کردیم و نکاتی درباره آن را بازگو کردیم.

دریافتیم که این سیستم مزایا بسیار زیادی در کارخانه های سنگ سازی و کارگاه های سنگبری دارد و می تواند علاوه بر ایجاد محیطی گرم برای کارکنان، کیفیت نهایی سنگ های کارخانه ها را افزایش دهد. اما باید در نصب این سیستم دقت کنید، باید در کارخانه سنگ در سقف نصب شود تا مانند خورشید به سنگ ها گرما تابش کند و به سنگ ها آسیب نرساند.

 

اگر قصد تهیه سیستم گرمایشی یا اطلاع از قیمت بخاری تابشی را دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از خدمات رایگان ما بهره مند شوید.

برای مشاهده برخی پروژه های اجرا شده در صنعت سنگ به کانال آپارت و تلگرام ما سر بزنید

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *