مصرف دستگاه گرمایش تابشی

مصرف دستگاه گرمایش تابشی چقدر است؟

مصرف دستگاه گرمایش تابشی و بخاری سقفی

در مصرف گرمایش تابشی یا همان مصرف گاز گرمایش تابشی چه عواملی موثر هستند؟ شاید تا به ‌حال اسم سیستم گرمایشی و تابشی را شنیده باشید اما اطلاعات دقیقی راجع به آن ندانید.در این مقاله سعی داریم تا حدودی شما را با تعریف این سیستم، انواع، کاربرد و چگونگی نصب و مصرف گرمایش تابشی سقفی آشنا سازیم.

اجرا شده توسط شرکت فاران تابش

گرمایش تابشی چیست؟

به طور خلاصه به فرایند انتقال انرژی از طریق امواج، گرمایش تابشی می‌گویند. لازم به ذکر است که بدانید گرمایش تابشی همان هیتر تابشی است. همان‌طور که از اسم آن پیدا است، اگر بخواهیم نگاهی ساده داشته باشیم باید بگوییم که این سیستم تقریبا به آفتاب (خورشید) شبیه است و تقریبا همانند آن عمل می‌کند. بخاری سقفی نمونه‌ای هیتر تابشی محسوب می‌شود که کارش تولید و تابش گرما است. در واقع اسم این محصول را می توان بخاری تابشی سقفی هم نامید.

معمولا کمترین طول بخاری تابشی از 3 متر شروع و به 15 متر می‌رسد. استفاده از هر هیتر بسته به‌ اندازه و طول آن، بستگی به نوع کارکرد و فضایی که قرار است در آن نصب شود دارد. باید توجه داشته باشید که ارتفاع نصب گرمایش تابشی سقفی هم بسیار حائز اهمیت است. اگر بخاری سقفی در ارتفاع مناسب نصب نشود، مثلا در ارتفاع خیلی زیاد امکان دارد که کارایی لازم را نداشته باشد. معمولا ارتفاع مناسب برای نصب به ‌صورت عمودی از سقف باید بین 2/5 یا 3/5 متر در سالن‌های صنعتی باشد.

بخاری تابشی در فضای صنعتی

مصرف گرمایش تابشی

همان‌طور که می‌دانید انسان‌ها با توجه‌ به شرایط اقتصادی امروزه، درصدد کاهش مخارج‌های خود هستند. همین امر هم باعث می‌شود که در هنگام خرید یک وسیله ابتدا به قیمت و سپس به کارکرد و اگر آن وسیله نیازمند مصرف آب، برق، گاز و … بود، به میزان مصرف آن نیز برای کاهش آبونمان قبض‌های خود دقت کنند. نکته‌ای که اینجا حائز اهمیت است، راجع به میزان مصرف هیتر تابشی است.

خرید انواع هیتر تابشی می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد، زیرا این وسیله به‌ شدت در گاز و برق مصرفی که وسایل دیگر هم‌ رده آن استفاده می‌کنند، کمتر است. مصرف بخاری تابشی می‌تواند تا 60 % در هزینه گاز و در مصرف برق تا 90 % هزینه‌های شما را کم کند. همین امر یکی از دلایل عمده پرکاربرد بودن هیتر تابشی است. پس اگر قصد خرید وسایل گرمایشی به این صورت و در این رده را دارید، گرمایش تابشی گزینه خوبی برای خرید است.

 

اگر به دنبال خرید این سیستم گرمایشی هستید مقاله بخاری تابشی چیست را بخوانید. همانطور که می‌دانید اندازه و انواع هیترها متنوع است. شما باید ابتدا مکان خود را بسنجید و بدانید که چه میزان انرژی گرمایشی برای آن مورد نیاز است و سپس بسته به مکان خود، سیستم گرمایشی مناسب را انتخاب نمایید. اگر شما سیستم گرمایشی را برای یک مکان صنعتی بزرگ بخواهید، در این صورت باید هیتری را انتخاب کنید که میزان حرارت‌دهی آن بسیار بالا باشد.

بخاری تابشی فاران تابش در سالن های تولید

نکات مورد نیاز در هنگام خرید سیستم گرمایشی و تابشی

اولین نکته حائز اهمیت در هنگام خرید هیتر این است که به فناوری‌های روز مجهز باشد. این مورد به ‌صورت مستقیم بر روی مصرف بخاری تابشی تاثیر می‌گذارد. اگر سیستم گرمایشی مورد انتخاب شما به فناوری‌های روز دنیا مجهز باشد، نه ‌تنها عملکرد و کارایی آن بهتر و مثبت‌تر خواهد بود، بلکه این امر باعث کاهش هزینه‌های مصرف و حتی افزایش طول عمر مفید آن نیز می‌شود.

یکی از این فناوری‌های مدرن و به‌ کار رفته در سیستم گرمایش تابشی سقفی، داشتن ترموستات است. داشتن این وسیله داخل بخاری تابشی نقش بسزایی در کاهش مصرف گاز ایفا می‌کند. ترموستات باعث می‌شود که دمای هیتر بیش از حد بالا نرود و روند کنترلی دمای این دستگاه را در دست دارد. یعنی باعث می‌شود که هیتر داغ نشود و ایمنی آن نیز بالا برود. این امر بسیار حائز اهمیت برای بالا بردن طول عمر دستگاه است.

مصرف بخاری تابشی

 

معرفی هیترهای تابشی صنعتی رهروصنعت

اکنون به معرفی نمونه‌ای از هیترهای تابشی پرکاربرد و محبوب، یعنی بخاری تابشی صنعتی رهروصنعت می‌پردازیم. همان‌طور که از اسم این سیستم گرمایشی پیداست، این سیستم در کارخانه‌ها و جاهای صنعتی به کار می‌رود. این هیتر تابشی از دو لوله U شکل، مشعل، فن مکنده و پنل‌های تابشی امواج الکترومغناطیس ساخته شده است.

نحوه عملکرد هیتر در سالن های صنعتی اینگونه است که در دو سمت لوله‌ای U شکل، در یک سمت مشعل و در طرف دیگر فن مکنده قرار گرفته است. در هنگام روشن‌ کردن هیتر تابشی، ابتدا فن مکنده روشن می‌شود. روشن شدن فن مکنده هوایی را که داخل این لوله U شکل قرار دارد به داخل می‌کشد تا داخل لوله فشار منفی و خلاء شکل بگیرد. حال وقت روشن شدن مشعل است. سپس سنسورهایی که داخل سیستم گرمایشی صنعتی قرار دارند، شروع به سنجیدن مقدار هوایی که مکیده شده است می‌کنند. اگر مکش به ‌اندازه کافی صورت گرفته باشد، داخل آن شعله تشکیل می‌شود و گرمایی تا 600 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کنند. هیترهای تابشی برای مکان‌های صنعتی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند

این مقالات را از دست ندهید : مزیت بخاری تابشی 

بخاری تابشی (گرماتاب)

نتیجه‌گیری

استفاده از هیتر تابشی سقفی رهروصنعت به ‌خاطر میزان کاهش مصرف در گاز و برق بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اگر محیطی که قصد گرم‌ کردن آن را با استفاده از وسایل گرمایشی دارید بزرگ است، مصرف هیتر تابشی به ‌خوبی می‌تواند این امر را برای شما مقدور سازد. در هنگام خرید هیتر تابشی، به کیفیت مواد اولیه در ساخت آن دقت کنید، زیرا این عمر هم برای بالا رفتن طول عمر مفید دستگاه و هم برای کاهش مصرف گاز شما بسیار ضروری است.

رهروصنعت نمایندگی شرکت فاران تابش در استان مازندران تولیدکننده انواع گرمایش تابشی و بخاری سقفی می باشد. اگر شما هم قصد تهیه سیستم گرمایشی مناسب، مقرون به صرفه و ایمن برای فضای خود دارید با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *