چرا دستگاه گرمایش تابشی در ایران با نام گرماتاب نامیده می شود؟

گرماتاب در ایران
گرماتاب،همیشه نام و علامت تجاری یک شرکت دارایی آن محسوب می شود و قابل احترام بوده و مشمول قوانین مالکیت معنوی (Copy Right) می باشد. اما گاهی اوقات شما برای معرفی محصول خود نیاز به اشاره به نکته ایی خاص دارید.گاهی اوقات یک کلمه به عنوان عام تبدیل می شود.

فاران تابش تولید کننده سیستم های گرمایش تابشی می باشد که با نصب هزاران دستگاه در سراسر کشور به اثبات رسانده که وابسته به هیچ شخص ،ارگان یا شرکت خصوصی به جز فاران تابلو البرز نمی باشد.

هنگامی که در برخورد با مردم عادی و یا حتی برخی از متخصصین حوزه تاسیسات راجع به سیستم گرمایش تابشی سوالی پرسیده می شود کلمه گرماتاب به ذهن آنها رسیده و از این محصول به عنوان گرماتاب نام می برند.

این بدان معنا نیست که محصول یاد شده تولید شرکت ایران مشعل و نام تجاری گرماتاب است ، موارد مشابهی مانند : تاید(پودر لباس شویی) ، ریکا(مایع ظرف شویی) ، بستنی کیم ، کلینکس (دستمال کاغذی) و … که به مرور زمان تبدیل اسم عام شده اند.

در اینجا لازم می باشد که یاد کنیم از موسس این صنف و با احترام به مسئولین و مالکین شرکت ایران مشعل با نام تجاری گرماتاب زیرا سیستم های گرمایش تابشی نخستین بار توسط شرکت ایران مشعل وارد کشور شده و عامه مردم و حتی برخی متخصصین حوزه تاسیسات این محصول را با نام گرماتاب می شناسند.

با مراجعه به کتاب گمرک کشور، سایت تاسیسات مناقصه ، سامانه تدارکات و فهرست بهای ساختمان استفاده از نام گرماتاب را به کرات خواهید دید.

آیا نام های که در بالا ذکر شد اجباری به استفاده برند خاص داشتند؟

خیر اینگونه نیست استفاده از نام گرماتاب در جهت عام بودن این کلمه می باشد که در غیر این صورت تمامی ارگان های نام برده مجرم می باشند.

مزایای سیستم تابشی

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *