مزیت بخاری تابشی

مزیت بخاری تابشی (گرماتاب) و ایمنی آن

مزیت بخاری تابشی

 

کف را گرم کنید نه سقف!

مزیت بخاری تابشی فاران تابش چندین مورد است از جمله:

1. مصرف گاز را 60% کاهش می دهد.

2. مصرف برق را 90% کاهش می دهد.

3. افراد و پرسنل اطراف سیستم گرمایشی تجمع نمیکنند و این امر موجب بالا رفتن ایمنی در محل کار شما می شود.

4. هزینه تعمیر و نگهداری بسیار اندک دارد.

5. نسبت به سیستم های گرمایش زمینی، بسیار خطر آتش سوزی را کاهش میدهد زیرا در دسترس نیست و همینطور شعله درون لوله محافظ شده و غیرقابل تماس است.

6. گرمایش یکنواخت در کل محیط بوجود می آورد.

7. نصب بخاری تابشی در زمان بسیار اندک انجام میشود.

8. موجب کاهش میزان سرمایه اولیه می شود.

9. میتوانید فقط در زمان کاری از آن استفاده کنید.

10. بخاری تابشی در ارتفاع نصب میشود و در کف گرمایش ایجاد می کند. در سیستم های سنتی گرما به دلیل سبک بودن به بالا می رود. جایی که ما نیاز نداریم اما در سیستم گرمایش تابشی گرما از بالا به پایین می تابد و اتلاف انرژی و سوخت را بسیار کاهش میدهد.

11. قادر به ایجاد گرمایش دلچسب و کافی در فضای باز است: از دیگر مزیت بخاری تابشی (گرماتاب) که بسیار حائز اهمیت است میتوان به ایجاد گرمایش در فضای باز اشاره کرد. بخاری‌های دیگر باعث گرم شدن هوای محیط می‌شوند. بنابراین برای گرمایش فضاهای باز مناسب نیستند. چرا که جریان هوا و وجود باد گرمای تولید شده را از محیط دور کرده و باعث اتلاف انرژی بسیار می‌شود. از مزایای بخاری تابشی این است که با شیوه‌ی گرمایشی تابشی، به صورت مستقیم اشیا و افراد قرار گرفته در مسیر تابش خود را گرم می‌کنند. بنابراین وجود باد و جریان هوا تاثیری در گرمایش آن‌ها نخواهد داشت.

12. در کمترین زمان به دمای مطلوب می رسد. در عرض 10دقیقه به راندمان می رسد و دیگر لازم نیست مانند سیستم های سنتی چند ساعت قبل از شروع کار سیستم را روشن کنید تا محیط به دمای مطلوب برسد

13.قابلیت کنترل توسط سنسور دما(ترموستات) دارد.

14. سروصدا ، گردش هوا و گرد و غبار ایجاد نمی کند.

15. در اثر باز شدن درب و پنجره ها اتلاف انرژی ندارد.

16. ایجاد گرمایش در نقاط مورد نظر و پرهیز از گرم کردن کل فضا: در بیشتر فضاهای بزرگ، تنها یک قسمت از فضا نیاز به گرم شدن دارد. با استفاده از بخاری تابشی می‌توانید منطقه‌ی مورد نظر را مشخص کرده، و تنها آن قسمت از ساختمان را گرم کنید. برخلاف بخاری تابشی، بخاری‌های دیگر تمام فضای محیط را گرم می‌کنند. این امر باعث اتلاف گرما و افزایش مصرف انرژی می‌شود. افزایش مصرف انرژی نیز افزایش هزینه‌های گرمایشی را در پی خواهد داشت. به این ترتیب با استفاده از بخاری تابشی مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

با توجه به مزیت بخاری تابشی برای گرمایش کل محیط و یا گرمایش موضعی، پانل های بخاری تابشی (گرماتاب) یک گزینه فوق العاده هستند. آنها سیستم های شیک و مدرنی هستند که می توانند به سادگی روی سقف یا دیوار نصب شوند.

مزیت بخاری تابشی
بخاری تابشی فاران تابش در کارخانه               رنگین پلاست آمل

 

بخاری تابشی به دلیل نداشتن شعله‌ باز یکی از “ایمن‌ترین” روش‌های گرمایشی به شمار می‌آید. در بسیاری از محیط‌های صنعتی وجود مواد اشتعال زا، احتمال خطر آتش سوزی و انفجار را بیشتر می‌کند. سطح بخاری تابشی به اندازه‌ای داغ نمی‌شود که احتمال خطر آتش سوزی را به وجود بیاورد. امروزه در بسیاری از کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، مرغداری‌ها، رستوران‌ها، تعمیرگاه ها و سایر مکان‌ها از بخاری تابشی استفاده می‌شود.

 

نگه داری بخاری تابشی
بخاری تابشی فاران تابش در                   ایرانخودرو علیپور

بخاری های همرفتی(سنتی) گردش هوا گرد و غبار و سایر آلاینده های هوا را تحریک می کند

افزایش گردش هوا عامل دیگری است که بر کیفیت هوای داخل محیط تأثیر منفی می گذارد. حرکت هوا ذراتی مانند گرد و غبار و سایر آلاینده های هوا را که بر روی سطوح نشسته اند را تحریک می کند. به این ترتیب آنها دوباره وارد هوا می شوند و می توان دوباره آنها را تنفس کرد.
علاوه بر این هوای گرم تمایل به بالا رفتن دارد، در حالی که هوای سرد غرق می شود. بنابراین، هنگامی که بخاری های همرفتی خود را روشن می کنید و شروع به گرم کردن هوا می کنید، حرکت هوا را از بخاری به سمت سقف ایجاد می کنید. در نهایت، هوای گرم شروع به پخش شدن در امتداد سقف می کند و هوای سرد پایین می آید.
از یک طرف، شما می خواهید این فرآیند اتفاق بیفتد زیرا در نهایت کل فضا را با هوای گرم پر می کند. اما شما همچنین حرکت هوا را در اتاق خود و در نتیجه گردش مجدد آلاینده های هوا را به شدت افزایش خواهید داد. سیستم های گرمایش تابشی این مشکل را ندارند زیرا به گونه ای طراحی شده اند که به جای گرم کردن هوا، گرمای خود را مستقیماً انتقال دهند.
سیستم گرمایش تابشی حرکت هوا را افزایش نمی دهند. بنابراین، بهترین انتخاب برای شما با توجه به آلودگی هوای داخل محیط است.

 

استانداردترین سیستم گرمایش
بخاری تابشی فاران تابش در شرکت پارسیان اند

 

خطر آتش سوزی بخاری های همرفتی

دیگر مزیت بخاری تابشی این است که هیچ تلاطمی در هوا بوجود نمی آورند. بعلاوه، بخاری‌های تابشی قابل حمل با پوشش ایمن، محافظ در برابر گرمای بیش از حد و محافظ در برابر واژگونی عرضه می‌شوند. پس انتخاب بسیار مطمئنی هستند و در صورت استفاده و نصب مناسب خطر آتش سوزی را بسیار کاهش می دهند.
بخاری های همرفتی خطر آتش سوزی دارند زیرا گاز می سوزانند و به معنای واقعی کلمه آتش در داخل بخاری وجود دارد. با این حال، می توانید مطمئن باشید که هر بخاری گازی موجود در بازار از نظر ایمنی به طور کامل آزمایش شده است. بنابراین، هنگامی که طبق دستورالعمل های ایمنی ارائه شده به درستی استفاده می شود، باید خوب باشد.

 

امن ترین سیستم گرمایشی
بخاری تابشی فاران تابش در ایرانخودرو رشیدی

آیا اشعه مادون قرمز ایمن است؟

سیستم های گرمایش تابشی صنعتی کاملا ایمن و سالم هستند. اگرچه تابش ممکن است خطرناک به نظر برسد، تابش مادون قرمز دقیقاً مشابه پرتوهای خورشید است. آنها گرمای فوق العاده ای را ارائه می دهند و اساساً دقیقاً برای پوست انسان عالی هستند. به همین دلیل از گرمایش اشعه مادون قرمز در برخی از انواع سونا و همچنین برخی از انواع درمان استفاده می شود.
مادون قرمز نوعی گرما با مزایا و معایب خاص خود است
تفاوت اصلی بین سیستم های گرمایش تابشی و بخاری های همرفتی، شکل گرمایی است که آنها ایجاد می کنند. بخاری های همرفتی مانند تقریبا همه بخاری ها هوای گرم تولید می کنند. هوای گرم تمام اتاق را پر می کند و سپس گرمای خود را به اشیاء و افراد داخل اتاق منتقل می کند.
بخاری های تابشی بسیار متفاوت عمل می کنند. آنها برای تولید هوای گرم طراحی نشده اند (اگرچه هنوز حدود 10٪ هوای گرم تولید می کنند) اما تابش مادون قرمز تولید می کنند. این بسیار شبیه به اشعه خورشید است. پرتوهای خورشید میلیون ها مایل را در فضا طی می کنند و سپس به پوست شما برخورد می کنند و تنها پس از آن گرمای خود را آزاد می کنند. گرماتاب ها به طور مشابه کار می کنند. آنها تشعشعات مادون قرمز ساطع می کنند که هر فرد یا جسمی را که تحت اصابت اشعه قرار می گیرد گرم می کند.

با در نظر گرفتن فرآیند مورد نظر خود و مزیت بخاری تابشی (گرماتاب) می‌توانید اندازه‌ مناسب بخاری تابشی را تهیه کنید و در فضای باز از گرمای تولید شده توسط آن بهره ببرید.

برای اطلاعات بیشتر راجع به ایمنی سیستم بخاری تابشی، کاتالوگ را مطالعه کنید

 

توضیحات مهندس رضایی درباره مزایای بخاری تابشی فاران تابش

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *