سرویس و نگه داری بخاری تابشی

سرویس و نگه داری بخاری تابشی(گرماتاب)

سرویس و نگه داری بخاری تابشی

سرویس سیستم بخاری تابشی فاران تابش

سرویس بخاری تابشی یکی از اقداماتی است که باید به صورت دوره ای صورت بگیرد تا شما از عملکرد این سیستم مطمئن باشید. توجه داشته باشید که معمولا هر وسیله گرمایشی در ابتدای فصل سرما باید به صورت کامل مورد بازبینی قرار گرفته و سرویس شود. این کار موجب می شود شما در طول فصل سرما که به کارکرد این سیستم ها نیاز دارید با مشکل روبرو نشوید و بتوانید بدون دغدغه فصول سرد سال را بدون قطعی و خرابی سیستم سپری کنید و همچنین عمر سیستم خود را افزایش دهید. برای رسیدن به این مهم آنچه مورد نیاز می باشد به صورت حتم، انجام اقدامات مربوط به سرویس و نگه داری بخاری تابشی می باشد.

خدمات یخاری تابشی فاران تابش

اهمیت سرویس و نگه داری بخاری تابشی

اگر سیستم گرمایشی شما از نوع بخاری های گازی و یا برقی باشد، شما عملا با یک وسیله گرمایشی سروکار دارید که چندان نیازی به سرویس های دوره ای ندارد. تنها باید اتصالات را چک کنید تا همه چیز به خوبی پیش برود و استانداردهایی نظیر کنترل نشتی گاز را در بخاری های گازی تست کنید. اما سرویس و نگه داری بخاری تابشی شرایط متفاوتی دارند. شما در این شرایط دیگر تنها یک وسیله ساده با عملکرد ساده را در اختیار ندارید که سرویس آن بیشتر شبیه به کنترل و چکاپ اتصالات و نشتی باشد.

شما در سرویس بخاری تابشی با یک سیستم در ارتباط هستید که باید به صورت کامل این سیستم را بازبینی کنید، نقاط ضعف به وجود آمده را برطرف کنید. شارژهای لازم را انجام دهید و سیستم را برای کار در یک فصل سرد آماده کنید. این کار به شما کمک می کند شما در طول یک فصل نیازی به تعمیرات پیدا نکنید و سیستم گرمایشی شما از کار نیفتد. در صورتی که شما در طول یک فصل سرما، نیاز به تعمیرات پیدا کنید باید برای مدتی هر چند کوتاه سیستم گرمایشی را متوقف کنید و برای گرمای منزل یا محل کار خود راهکاری موقت پیدا کنید اما با سرویس های دوره ای دیگر این اتفاق برای شما نمی افتد.

سیستم بخاری تابشی فاران تابش

مقاله مراحل نصب سیستم بخاری تابشی را از دست ندهید

نکات مهم در سرویس دوره ای بخاری تابشی (گرماتاب)

سرویس گرماتاب باید بر اساس بازبینی و بررسی برخی از نکات بسیار مهم صورت بگیرد. این کار موجب می شود که شما بتوانید به خوبی از پس سرویس برآمده و کار خود را به خوبی به پایان برسانید. برای آشنایی بیشتر با کارها و اقداماتی که باید در زمان سرویس دوره ای سیستم های تابشی صورت بگیرد، ما می خواهیم برخی از موارد مهم در این زمینه که باید مورد کنترل قرار بگیرد را به شما معرفی کنیم که این موارد عبارت اند از:

·فاصله وسایل را از گرماتاب کنترل کنید

یکی از مواردی که برای شما دارای اهمیت زیادی می باشد و باید در سرویس تابشی به آن توجه کنید این است که نباید وسایل اضافه ای را از این سیستم ها آویزان کرده باشند. این کار هم برای ساکنین خطرآفرین بوده و هم موجب می شود که عملکرد سیستم تحت تاثیر قرار بگیرد.

·کنترل ترموستات سیستم بخاری تابشی

از دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار داشته باشد این است که سیستم تابشی باید دارای قطعاتی سالم و قابل استفاده باشد که یکی از این قطعات که باید در طول سرویس های دوره ای مورد بازبینی قرار بگیرد ترموستات است.

·بررسی دریچه مشاهده مشعل گرماتاب

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در سرویس هیترتابشی دارای اهمیت زیادی می باشد این است که شما باید در این سرویس های دوره ای دریچه مشاهده مشعل را مورد بازبینی قرار دهید و کنترل نمایید.

·مطمئن شوید که با نشتی گاز روبرو نیستید

شاید این مسئله برای افراد عادی که تعمیرات و نگهداری سیستم های تابشی را نمی دانند عملی ساده باشد اما این امر باید در سرویس های دوره ای با دقت بسیار زیادی صورت بگیرد.

·کنترل لوله های ورودی و خروجی به سیستم بخاری تابشی

باید در سرویس هیتر تابشی حتما لوله های ورودی و خروجی به سیستم گرماتاب را مورد بررسی قرار دهید. این لوله ها باید به صورت کامل متصل بوده و جریان در آنها وجود داشته باشد و دچار انسداد و نشتی نشده باشند.

·کنترل لوله مبدل حرارت یا همان لوله آتش خوار

توجه داشته باشید که یکی دیگر از الزاماتی که در سرویس های دوره ای باید بسیار مورد توجه شما قرار داشته باشد کنترل لوله مبدل حرارت می باشد. این لوله نباید دچار شکستگی و پوسیدگی شده باشد چرا که برای شما مشکلات زیادی را ایجاد می کند. حتما توجه داشته باشدید و نصب صحیح لوله،آلوده نبودن لوله و عدم وجود شکستگی در این لوله را مورد بررسی قرار دهید. باید بدانید که وجود شکستگی در لوله مبدل حرارت امکان خطر برای افراد و نیز دستگاه را افزایش می‌دهد.

·ایر سوئیچ را حتما کنترل کنید

از دیگر مواردی که باید در سرویس تابشی مورد توجه شما قرار داشته باشد ایر سوئیچ است. این سنسور موجب می شود اختلاف فشار داخل لوله ای سیستم با بیرون مدام کنترل شود. توجه کنید در صورت از کار افتادن این سنسور احتمال آتش سوزی بسیار زیاد می شود چرا که اگر سیستم دچار نشتی شود تشخیص و پیدا کردن برای شما بسیار سخت می شود.

·رفلکتور را بازبینی کنید

این قطعه نباید دچار ساییدگی و یا کثیفی شده باشد. همچنین به دلیل اینکه مصرفی می باشد باید به در سرویس های دوره ای کیفیت این قطعه مورد بررسی قرار گیرد تا مطمئن شوید این قطعه می تواند فصل سرما را با کیفیت خوب و کارایی بالا پشت سر بگذارد.

از کانال آپارات،تلگرام و اینستاگرام ما دیدن کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به اهمیت نظافت و سرویس هیتر تابشی پرداختیم. اگر شما هیتر یا هر وسیله گرمایش دارید نباید نسبت به تمیز کردن و نگهداری آن بی تفاوت باشید. زیرا سرویس کردن دوره ای هیتر اهمیت زیادی دارد و حتی می تواند بر روی عمر کارکرد هیتر هم تاثیر بگذارد. در واقع اگر شما به طور مرتب هیتر خود را سرویس کنید، این وسیله به مشکل نخواهد خورد. اما اگر نظافت هیتر را جدی نگیرید، حتی ممکن است پس از مدتی قطعات  آن از کار بیفتد. همچنین قبل از آنکه از کار بیفتد، هنگامی که کثیفی هیتر زیاد شود، هوای غیر مطبوع و ناپاک تولید می شود. به همین دلیل به شما یادآوری کردیم که اگر تا به حال سروس تمیز کردن هیتر را خودتان انجام ندادید، بهتر است آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

سرویس و نگه داری هیتر تابشی

سرویس تابشی باید به صورت دوره ای صورت بگیرد. بهترین زمان ابتدای فصل سرما و پیش از اقدام به روشن کردن سیستم می باشد و سپس پس از اینکه دوره استفاده به پایان رسید. در این دو دوره در سال اگر سرویس ها صورت بگیرد شما می توانید طول عمر سیستم خود را افزایش دهید.

با ما در تماس باشید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *