بخاری تابشی در گلخانه

بخاری تابشی در گلخانه

بخاری تابشی در گلخانه ها

بخاری تابشی در گلخانه ها

در حالی که سیستم های خنک کننده برای تنظیم دمای گلخانه در تابستان ضروری هستند، سیستم های گرمایش تابشی گلخانه ­ای نیز در زمستان مورد نیاز هستند. حفظ درجه حرارت راحت در طول سال برای سلامت گیاهان بسیار مهم است. یکی از روش­های موثر گرمایش گلخانه از طریق گرمایش تابشی است که به گرمایش هیدرونیک نیز معروف است. سیستم های گرمایش تابشی برای استفاده در گلخانه ها بسیار مناسب هستند این سیستم مانند گرمای نور خورشید عمل می­کند و محیط داخل گلخانه را همانند فضای طبیعی بیرون در می آورد تا گیاهان رشد درستی داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم با مزایای سیستم بخاری تابشی در گلخانه ها بیشتر آشنا شویم.

بخاری فاران تابش در گلخونه

همانطور که در مقالات قبل راجع به عملکرد بخاری تابشی گفتیم: عملکرد این سیستم از عملکرد خورشید الگو گرفته شده است و بنابراین به راحتی گرمایش فضا های باز و بزرگ را فراهم میکند. یکی از این فضا ها سالن های گلخانه است. گرمایش تابشی گلخانه­ ای می تواند تولید محصولات را افزایش دهد و به رشد سالم گیاهان کمک می کند. همچنین در 20 تا 30 درصد از هزینه های انرژی را از طریق افزایش کارایی، صرفه جویی می کنید. این سیستم با استفاده از یک منبع انرژی می تواند به طور مداوم میزان جریان و دمای گلخانه را کنترل کرد.

پیشنهاد میکنیم از مقاله مصرف انرژی بخاری تابشی غافل نشوید.

مزایای بخاری تابشی در گلخانه

در ادامه برخی از مزایای استفاده از گرمایش تابشی گلخانه ­ای برای شما آورده ایم:

  1. گرمای یکنواخت

مزیت شماره یک بخاری تابشی در گلخانه ها این است که گرمای ملایم و یکنواختی را در سراسر گلخانه تأمین می کند. حتی توزیع گرما باعث ایجاد نقاط سرد کمتر می شود، به این معنی که گرمای بیشتری را در حصیر ریشه باقی می ماند، به جای اینکه به طور پراکنده در سراسر گلخانه پخش شود تا نقاط سرد را پر کند. در گرمای مداوم، گیاهان قادر به رشد هستند و این امر باعث می شود گیاهان در طول سال زنده بمانند و در اوایل فصل شروع به محصول دادن، کنند.

  1. کار آمد بودن

گرمایش تابشی نسبت به روش های جایگزین دیگر مانند: سیستم تهویه مطبوع و سیستم های بخاری های سنتی، از نظر توضیع گرما کارآمد تر است . استفاده از بخاری های سنتی می تواند فضا را خیلی سریع گرم کند و خطر گرم شدن بیش از حد محصولات را به همراه داشته باشند. هنگامی که این بخاری ها در انتهای گلخانه قرار می­گیرند، اگر محصولات بر روی نیمکت در ارتفاع استاندارد یا قفسه نمایش قرار گیرند، ممکن است در نهایت به منبع گرما نزدیک باشند و از بین بروند. سیستم های گرمایش تابشی، گرما را به فضای اطراف محصولات منتقل می کنند و دما  را در هر ارتفاعی یکسان نگه می دارند.

  1. تولید در طول سال

با سطح یکنواخت گرما در سراسر گلخانه، هیچ محدودیتی در فصل رشد وجود ندارد. سطح یکنواخت گرما این مزیت را به تولیدکننده می دهد که محصولات خارج از فصل را به بازار عرضه کنند، که منجر به افزایش تقاضا و افزایش درآمد می شود. همچنین فرصتی برای گسترش بازارهای جدید با جذابیت محصولات تازه و قابل اعتماد در طول سال فراهم می کند. در این صورت می توانید مشتریان جدیدی مانند: رستوران های محلی و خواربارفروشی­ها را به خود جذب کند.

  1. استفاده آسان

سیستم گرمایش تابشی(گرماتاب) گلخانه­ ای پس از نصب، نیاز به  تعمیر و نگهداری کمی دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. از آنجا که گرمای تابشی با تأمین هوای گرم به فضای سرد به طور خودکار کار می کند، هوای گرم به طور مساوی در سراسر گلخانه توزیع می شود. اگر هوای گرم کافی در یک مکان واحد وجود داشته باشد، گرما به قسمت سردتر گلخانه تابیده می شود تا سطوح پایدار بماند. این کار از نگرانی بیش از حد گرم شدن گیاهان جلوگیری می کند، در حالی که دمای ثابت و پایداری را برای رشد محصولات حفظ می کند.

  1. استفاده در هر مکان

سیستم بخاری تابشی فضای کف سالن گلخانه را اشغال نمیکند،می توانید آنرا در سقف برای تامین حرارت به کل گلخانه نصب کنید.

سیستم گرمایش گلخونه

دانلود کاتالوگ بخاری تابشی گلخانه ای

برای مشاهده نمونه های بیشتر به صفحه اینستاگرام، آپارات و تلگرام ما سر بزنید.

برای تهیه بخاری تابشی باید چه اقدامی انجام داد؟

شرکت رهروصنعت نمایندگی شرکت فاران تابش در استان مازندران با مدیریت مهندس پاکدل با بیش از 10سال سابقه موفق در زمینه سیستم های گرمایش تابشی و ارائه خدمات مربوط به آن در حال فعالیت است. اگر قصد کسب اطلاعات از بخاری تابشی و یا تهیه این سیسم را دارید تیم رهروصنعت به صورت رایگان آماده خدمت گزاری است.

با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *