سقف متحرک چیست؟

سیستم های سقف متحرک یا سقف های تاشو، به نوعی از سقف ها گفته می شود که با استفاده از نیروی یک موتور الکتریکی، باز و بسته می شوند. فناوری های نوین در طراحی و تولید انواع سقف های متحرک منجر به ارائه محصولات بسیار کاربردی و زیبا شده است به گونه ای که قابل نصب در تمام شرایط آب و هوایی و موقعیت های داخل و بیرون از ساختمان می باشند. این سقف ها در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارند و با فشار یک دکمه و از طریق ریموت کنترل، باز و بسته می شوند.

سقف جمع شونده
اجرا شده در رستوران حاج حسن ساری

مزایای سقف متحرک چیست؟

اولین و مهم ترین مزیت سقف های متحرک، قابلیت باز و بسته شدن آن ها مطابق با نیاز افراد است. باز کردن سقف هنگام تابش نور خورشید در فصل تابستان یا در هنگام بارش باران در فصل پاییز و زمستان، از طریق ریموت کنترل سقف ها امکان پذیر است. این سقف ها معمولاً برای تراس مجتمع های مسکونی، هتل ها، استخرهای روباز، ویلاها، رستوران ها و کافه ها، اقامتگاه های تفریحی و سیاحتی، محوطه باغ بسیار مناسب هستند.

سقف متحرک در رستوران حاج حسن

از دیگر مزایای سقف متحرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-عایق سرما و گرما

-ایجاد جلوه ای زیبا به محیط

-نورپردازی خطی در شب

-قابلیت نصب سیستم گرمایش تابشی (گرماتاب)

-مقرون به صرقه از نظر اقتصادی

-مقاوم در برابر باد شدید،باران و برف

 

سقف متحرک پارچه ای

خرید سقف متحرک، یک سرمایه گذاری بلند مدت

طراحان و مهندسان حوزه تجهیزات و مصالح ساختمانی عقیده دارند نصب سقف متحرک برای موقعیت های مختلف در ساختمان، یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است. با این سقف ها تا حدود 5 تا 15 درصد در هزینه های ساختمانی صرفه جویی می شود. برترین سقف های متحرک از سازه های آلومینیومی سبک ساخته می شوند که در برابر شرایط محیطی، بسیار مقاوم می باشند. این در حالی است که پوشش های مقاوم PVC برای این تجهیزات موجب می شوند مقاومت سقف ها در برابر وزش بادهای شدید، افزایش پیدا کند.

اجرا شده در ویلای شخصی نور

سقف متحرک در کجا کاربرد دارد؟

رستوران: به منظور استفاده از فضاهای باز و بسته در شرایط آب و هوایی مختلف و ایجاد فضای بیشتر در محوطه، از سقف متحرک رستوران استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در روزهایی که هوا پاک و آسمان صاف و آفتابی است، با باز کردن سقف متحرک در رستوران، فضای دلنشین و زیبایی برای مشتریان ایجاد کنید. همچنین با استفاده از سقف متحرک روف گاردن جذابیت رستوران خود را چند برابر کنید.

ویلا: همچنین در فضای کنار استخرها و یا در باغ ویلاها نیز که افراد برای استفاده از نور آفتاب یا استراحت دراز می‌کشند، از سقف‌های متحرک با متریال شفاف استفاده می‌شود. می‌توان این نوع سقف‌ها را بر روی قسمتی از حیاط منزل و یا بالکن نیز قرار داد. به‌این‌ترتیب در ساعات مختلف شبانه‌روز و در فصول مختلف سال می‌توان صبحانه را در فضای بیرون صرف کرد.

تالار:استفاده از این نوع سقف‌ها در باغ تالارها نیز امکان‌پذیر است. به‌این‌ترتیب در صورت بارش باران و یا وزش شدید باد یا سرمای هوا، نیازی نیست که مهمان‌ها را از باغ خارج کرده و به فضای سربسته منتقل کرد.

گلخانه: یکی دیگر از موارد کاربرد سقف‌های متحرک یا تاشو، استفاده از آن‌ها در فضای گلخانه است.می‌توان در زمانی که هوا مناسب است سقف را باز کرده و به گل‌ها اجازه داد که از هوای تازه بهره بگیرند و در زمان نامساعد بودن هوا می‌توان با بستن سقف، از گل‌ها و سایر وسایل موجود در این دست از مکان‌ها محافظت کرد.

ورزشگاه: یکی از موارد اصلی کاربرد سقف‌های متحرک، در ورزشگاه‌ها است. ورزشگاه‌های بزرگ و ویژه که معمولا برای مراسم‌های مهم مانند جام جهانی یا المپیک مورداستفاده قرار می‌گیرند، از این نوع سقف‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین سقف‌های متحرک به دلیل جنبه اشرافی و تجملاتی که دارند در سالن‌های اجلاس نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته امروزه در برخی از سینماهای لوکس نیز از این نوع سقف‌ها استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب افراد می‌توانند فیلم دیدن در یک سالن سر باز را تجربه کنند.

برای دیدن نمونه کار های بیشتر از سقف متحرک به صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنید.

سقف جمع شونده