گرمایش آشیانه هواپیما

گرمایش آشیانه هواپیما

گرمایش آشیانه هواپیما

بخاری تابشی در آشیانه هواپیما

شیانه هواپیما چیست؟

ساختمانی جهت نگهداری هواپیما، بالگرد و دیگر هواگردها است.

بیشتر آشیانه‌های مدرن از فلز ساخته می‌شوند ولی آشیانه‌ها را از چوب و بتن نیز میسازند. آشیانه‌ها هواپیماها را در مقابل هوا و تابش خورشید حفظ می‌کنند. آشیانه‌ها می‌توانند به‌عنوان کارگاه تعمیراتی یا مونتاژ استفاده گردند. کاربرد دیگر آنها مخفی نگه داشتن هواپیماها از هواپیماهای جاسوسی و ماهواره هاست. از زمان پیداش هواپیماها یک معضل بزرگ در این صنعت گرم نگه داشتن این مکان ها است.به دلایل خاص بودن این سازه‌ها که معمولاً دارای ارتفاع بلند و یک در بزرگ در انتها هستند که از این طریق هوا به راحتی می‌تواند در این ساختمان به گردش در بیاید و تمام گرمای داخل آشیانه را با خود ببرد.

با باز شدن درب آشیانه، گرما به سرعت جای خود را به سرما خواهد داد و با بسته شدن درب نیز زمان زیادی طول می‌کشد تا گرمایش تلف شده جبران شود.

راه حل این مشکل استفاده از سیستم گرمایشی مناسب در آشیانه هواپیما می باشد.

در صفحه اینستاگرام و تلگرام رهروصنعت با ما همراه باشید.

گرمایش تابشی چیست؟

موج فروسرخ یک موج الکترومغناطیسی است که با سرعت نور حرکت می‌کند و به اجسام برخورد می‌کند. با برخورد به اجسام، این انرژی موجی تبدیل به گرما خواهد شد.

خورشید را در نظر بگیرید. خورشید یک منبع بسیار عظیم از امواج فروسرخ است. برخلاف آن چه که فکر می‌کنید، خورشید مستقیماً هوا را گرم نمی‌کند. یک روز برفی را به یاد بیاورید. در اوج سرما به محض قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید احساس گرما می کنیم در صورتی که هوا گرم نیست. عملکرد بخاری های تابشی نیز از عملکرد طبیعی نور خورشید الگو گرفته شده است.

بخاری تابشی فاران تابش در آشیانه هواپیما

گرمایش آشیانه هواپیما

در آشیانه هواپیما، سیستم‌های گرمایشی تابشی نصب شده در نزدیکی سقف انرژی تابشی را از سمت سقف به سمت پایین هدایت می‌کنند و دقیقاً مثل گرمایش خورشید، کف زمین و دیگر اجسام مثل هواپیماها و افراد و… این امواج را جذب می‌کنند و بعد از گرم شدن، این گرما را به محیط منتقل می‌کنند.

سیستم های بخاری تابشی برخلاف خورشید فقط و فقط امواج بی‌ضرر مثل فروسرخ را از خود ساطع می‌کنند و در آن خبری از امواج مضر مثل فرابنفش نیست.در پنجاه سال گذشته، این نوع گرمایش کاملاً ثابت کرده که بهینه‌ترین روش موجود برای سالن های صنعتی مانند آشیانه هواپیماها است.

هرچند، هنوز هم آشیانه‌هایی هستند که از روش‌های منسوخ و همرفتی و یا حتی از گرم‌کننده‌های قدیمی با سوخت فسیلی و غیره استفاده می‌کنند. اما خیلی از این سیستم‌ها نه ‌تنها بهینه نیستند بلکه بسیار هم پرهزینه هستند.

 

مزیت سیستم‌های گرمایش تابشی

مطالعات زیادی بر روی آشیانه‌های بزرگ و سیستم های گرمایش قدیمی انجام شده که در یکی از این مطالعات، یک آشیانه به اندازه‌های ۱۲۰ در ۲۴۰ متر توسط سیستم گرمایشی تابشی بروزرسانی و جانشین یک سیستم گرمایی با سوخت فسیلی شد که سالیانه هزینه‌ای در حدود ۷۰۰ میلیون‌ تومان برای تامین سوخت و نگهداری سیستم گرمایشی قدیمی خود داشت.

اما وقتی سیستم گرمایشی تابشی جایگزین شد، این مبلغ به طرز باورنکردنی کاهش یافت و به ۱۵۰ میلیون‌ تومان رسید. با سودی در حدود ۵۰۰ میلیون‌ تومان، این سیستم جدید، طی یک فصل تمام هزینه‌های نصب و جایگزینی را جبران کرد.

این حجم از ذخیره انرژی می‌تواند تمام صاحبان صنایع را به فکر فرو ببرد که این سیستم گرمایشی چقدر به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند و با این پول اضافی چه کارهایی می‌شود انجام داد؟

علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف انرژی، کاربران با استفاده از این سامانه گرمایشی، آسایش دمایی بی‌سابقه ای را تجربه خواهند کرد.

با گرمایش همرفتی، تمام گرما به سمت بالا هدایت می‌شود و در اطراف سقف قرار می‌گیرد اما با گرمایش تابشی می‌توان از این پدیده جلوگیری کرد و گرما را به سمت پایین و جایی که پرسنل حضور دارند هدایت کرد.

گرمایش تابشی ابتدا کف زمین را گرم می‌کند و در واقع گرمایش برخلاف آنچه در روش‌های سنتی رخ می‌دهد از کف زمین آغاز خواهد شد.

از دیگر مزایای سیستم‌های گرمایش تابشی

بسیاری از سازه‌های بزرگ مانند سالن های تولید، سوله های صنعتی،گاراژ‌های تعمیرگاهی،ورزشگاه ها و… دارای خصوصیات مشترکی هستند و مناسب‌ترین مکان برای استفاده از سیستم‌های گرمایش تابشی هستند.

اگر شما هم صاحب یک نمونه از این مجموعه‌ها هستید می‌توانید با ما در ارتباط باشید و از خدمات رایگان ما بهره مند شوید.

 

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *