عملکرد مه پاش شیلنگی

عملکرد مه پاش شیلنگی چگونه است؟

سیستم مهپاش شیلنگی

 

مقدمه عملکرد مه پاش شیلنگی

مه پاش، پودر کننده ی آب یا خنک کننده ی محیط یکی از تجهیزاتی است که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این وسیله ی حیرت انگیز کاربرد های گسترده و وسیعی دارد. دلیل پر طرفدار بودنشان هم چیزی نیست به جز کارایی شگفت انگیز آنها! در این مقاله قصد داریم تا به طرز عملکرد مه پاش شیلنگی بپردازیم و به شما نشان بدهیم که این محصول در چه زمینه های متفاوتی قابلیت استفاده دارد.

برای دیدن نمونه های اجرا شده از مهپاش شیلنگی توسط شرکت رهروصنعت به صفحه آپارات ما سر بزنید.

مهپاش شیلنگی

طرز کار مه پاش رهروصنعت

در سیستم های مه پاش از یک کمپرسور برای ایجاد آب پر فشار استفاده میشود. هنگامی‌که پمپ، آب را فشرده می‎کند آب از طریق خط لوله یا شلنگ، وارد نازل‎ها شده و از منافذ نازل‎ها با فشار زیاد به‌صورت ذرات بسیار ریز حدود ۵ الی ۱۰ میکرون، خارج می‎شود. در واقع این سیستم آبیاری شبیه به آبیاری بارانی بوده و اصطلاحا به آن آبیاری بارانی نیز گفته میشود. در این نوع سیستم ها کیفیت موتور و پمپ آب اهمیت زیادی دارد. زیرا هر چقدر موتور و پمپ قوی باشند ، سطح گسترده تری را می توان آبیاری نمود. اگر از این سیستم در فضاهای سرپوشیده استفاده کنید تا حدود 90 درصد باعث افزایش سطح رطوبت محیط می‎شود.

عوامل مؤثر بر عملکرد صحیح مه پاش

*عملکرد صحیح مه پاش بستگی به قطعات آن دارد.

قطعات دستگاه مه پاش رهروصنعت:

یک دستگاه مه پاش مجهز به اجزای زیر می­ باشد که هر یک به اختصار توضیح داده می­ شوند.

  • فیلتر آب از ورود مواد ریز به داخل پمپ و نازل جلوگیری می­نماید و موجب کارایی بالای آن می­ گردد.
  • پمپ که با فشار زیادی آب را مکش و به سمت نازل پمپاژ می­ نماید.
  • سختی­گیر در محیط ­هایی که آب کیفیت خوبی ندارد و املاح آن زیاد است، نقش مهمی در ته نشین نشدن املاح و رسوب نگرفتن نازل­ها ایفا می­ کند.
  • شیلنگ پرفشار که از جنس پلی آمید، لاستیک یا تفلون می ­باشد و نقش آن رساندن آب به سر نازل می ­باشد.
  • نازل مه پاش که از جنس استیل یا برنج می­باشد و برای پودر ساختن آب کاربرد دارد.

مه-پاش-شیلنگی-رهروصنعت

راه‌اندازی و نصب مه پاش رهروصنعت

راه‌اندازی و نصب سیستم‎های مه پاش کم‌فشار، چندان دشوار نیست. تنها تجهیزاتی که نیاز دارید نازل‎، شلنگ، شیر و اتصالات است. نصب و راه‌اندازی محفظه‎های خانگی به دلیل اینکه از پمپ استفاده نمی‎شود آسان است. آب با فشار شهری و با ذرات درشت از منافذ نازل‎ها خارج می‌شود که منجر به خیس شدن محیط می‎شود. دقت داشته باشید در هنگام نصب، محلی را انتخاب کنید تا محل عبور و مرور یا نشستن افراد نباشد.

مهپاش رهروصنعت

نتیجه گیری طرز کار مه پاش

بهتر است طرحی برای فضایی که محل قرار گرفتن مه پاش است در نظر بگیرید تا طرز کار مه پاش مختل نشود. به هنگام نصب، چند نکته ازجمله فاصله بین نازل‎ها، اندازه منافذ و جهت قرار گرفتن نازل‎ها را به خاطر بسپارید. هنگام نصب نازل‎ها دقت داشته باشید که منافذ به سمتی که انتخاب کرده‌اید با زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه باشد و از قرار دادن آنها به‌طور مستقیم و عمود بر روی زمین خودداری کنید.

مشاوره رایگان قبل از خرید

در صورتی که برای خانه، باغ، ویلا، رستوران، گلخانه، سالن پرورش و یا کارگاه خود نیاز به مه پاش نازلی دارید، می توانید از خدمات مجموعه رهروصنعت بهره ببرید. این مجموعه آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی در ابعاد مختلف می باشد.

همچنین در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی قبل از سفارش می توانید با یکی از شماره های درج شده در سایت رهروصنعت تماس گرفته و از راهنمایی های لازم قبل از خرید بهره مند شوید.

به مقاله “مهپاش شیلنگی چیست” سر بزنید.

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *