سیستم‌های گرمایش مرغداری

سیستم‌های گرمایش مرغداری

سیستم‌های گرمایش مرغداری

بخاری تابشی در مرغداری

صنعت مرغداری یکی از بخش‌های مهم در زمینه تامین مواد غذایی محسوب می‌ شود. صاحبان سالن‌های پرورش طیور بویژه مرغداری‌ها در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید در صنعت تاسیسات گرمایشی، پیشرفت قابل توجهی در جهت مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های تولید داشته‌اند. فناوری تابشی راهکاری نوین ، مقرون‌به‌صرفه و کارآمد جهت گرمایش بهینه و پربازده در مرغداری‌ها می‌باشد. انواع سیستم‌های گرمایش مرغداری و مزایای بخاری تابشی در مرغداری از مواردی است که در این مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

گرماتاب در مرغداری

آشنایی با انواع سیستم‌های گرمایش مرغداری

در صنعت مرغداری نیاز به گرمایش به ویژه در اوایل دوران جدا شدن جوجه از مرغ و نیاز فراوان جوجه به گرما برای رشد کافی بسیار حیاتی می‌باشد. سیستم‌های گرمایشی مختلفی برای مرغداری وجود دارد. همچنین هزینه‌های اولیه ارزان‌تر،اقتصادی بودن، همچنین راحت بودن سرویس‌دهی و کنترل جوجه‌ها و دارا بودن استاندارد‌های لازم در انتخاب سیستم گرمایشی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

بطور کلی سیستم‌های گرمایشی مرغداری‌ها را می‌توان به 3 دسته زیر تقسیم کرد:

سامانه‌های گرمایشی مرغداری غیر‌مستقیم

در این روش از هیتر و یا همان کوره‌های هوای گرم و سیستم‌های آب گرم استفاده می‌شود. در این نوع از سیستم گرمایشی، مبدل گرمایی داغ و هوای گرم را به طور یکنواخت در سالن پخش می کند.از متداول‌ترین انواع سامانه‌های گرمایشی مرغداری غیر‌مستقیم می توان به گرمایش هیدرونیک اشاره داشت. در این روش از کانال‌کشی لوله‌‌های آب گرم در کف زمین برای گرم کردن محیط مرغداری استفاده می‌شود و جوجه‌ها بیشترین گرمای تولید شده را دریافت می‌کنند.

سامانه‌های گرمایش مرغداری شعله مستقیم

دلیل پرطرفدار بودن این شیوه ،جابه‌جایی راحت، نصب آسان و امکان پخش گرما به صورت موضعی و یا یکنواخت می‌باشد. معروف‌ترین گرم‌کننده‌ها در این نوع سیستم‌های گرمایشی مرغداری جت هیترها هستند که با نام‌های مختلفی مثل بخاری فن‌دار،بخاری موشکی،هیتر مرغداری شناخته می‌شوند.

سامانه‌های گرمایش تابشی در مرغداری‌ها

‌استفاده از بخاری تابشی در مرغداری ها به دلیل شیوه گرمایش منحصر‌به‌فرد،‌ می‌تواند نیازهای گرمایشی در مرغداری‌ها را به بهترین شکل تامین نماید و با تولید گرمای مطلوب بستر مناسبی را برای رشد و پرورش انواع مرغ و‌ جوجه‌ها فراهم سازد. همانطور که می‌دانید انتقال گرما به شیوه تابشی، ایده آل ترین روش انتقال گرما در فضای های باز و بزرگ می‌باشد. انتقال حرارت در سیستم های بخاری تابشی از عملکرد خورشید الگو گرفته شده است. گرمایش سطح زمین توسط خورشید از فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری اثبات کننده این مطلب می‌باشد. گرماتاب با مصرف سوخت گاز طبیعی ، تولید حرارت می‌نماید. حرارت بصورت امواج الکترومغناطیس به سطوح پایینی تابانده می‌شود و در برخورد با افراد و اجسام بصورت انرژی گرمایی آزاد  می‌شود. مقداری از گرما که توسط سطح و اشیاء جذب شده مجددا به روش انتقال حرارت به هوای محیط‌ برگردانده می‌شود. به این ترتیب بازده گرمایشی  گرماتاب مرغداری نیز افزایش پیدا می‌کند.‌

کاتالوگ بخاری تابشی مرغداری

گرمایش مرغداری ها

 

مزایای گرمایش تابشی در مرغداری‌ها

طی سال‌های گذشته سیستم‌های گرمایش مرغداری‌ها عمدتا با روش همرفت و سنتی بوده که مصرف سوخت و هزینه بالایی را به این صنعت تحمیل نموده است. با توجه به وجود فن‌های بسیار زیاد در سرتاسر محیط مرغداری جهت تهویه هوا، روش‌های گرمایش همرفتی فاقد صرفه اقتصادی و بازده لازم می‌باشند. آلایندگی بالای زیست محیطی و صوتی ، ایمنی پایین و خطر اشتعال از دیگر معایب گرمایش به شیوه سنتی می‌باشد. با استفاده از دستگاه بخاری تابشی در مرغداری و تامین گرمایش از طریق تابش می‌توان با حداقل انرژی سوخت، بستری گرم و دمای مطلوب را جهت پرورش جوجه‌ها ایجاد کرد.بعلاوه از بیماری طیور و خسارت‌های اقتصادی جبران ناپذیر برای مالکان مرغداری جلوگیری نمود.

هیتر سقفی مرغداری

از مزایای بخاری تابشی در مرغداری‌ها

  • نصب در ارتفاع و ایجاد گرمایش مطلوب در تمام سطح سالن
  • کاهش اتلاف انرژی گرمایی
  • امکان کنترل درجه حرارت محیط
  • کنترل دما بین روز و شب
  • کاهش مصرف سوخت گاز تا 60 درصد
  • کاهش انتقال آلودگی ،بیماری‌ها و خسارات
  • امکان ضد عفونی کردن دستگاه در صورت لزوم و در پایان هر دوره
  • کم بودن میزان هزینه‌های نگهداری
  • ایمنی بالا و کاهش خطرات آتش سوزی

برای مطالعه مزایایی بیشتر بخاری تابشی کلیک کنید.

رهروصنعت

شرکت رهروصنعت، نمایندگی فاران تابش دراستان مازندران با بیش از 10سال سابقه موفق در زمینه سیستم گرمایش تابشی و ارائه خدمات مربوط به آن با مشاوره و کارشناسی رایگان در خدمت مشتریان عزیز خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت بخاری تابشی و انتخاب محصول مناسب، با متخصصان ما تماس بگیرید.

با هدف بروز رسانی روشهای گرمایش مدرن در تمامی صنایع ،اماکن ورزشی و تفریحی ،رستورانها ، تعمیرگاه ها و

 

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *