سرویس و نگه داری سیستم بخاری تابشی

سرویس و نگه داری سیستم بخاری تابشی

چرا سرویس و نگه داری سیستم بخاری تابشی اهمیت دارد؟

توجه به نکات سرویس و نگه داری سیستم بخاری تابشی (گرماتاب) موجب طول عمر بیشتر گرماتاب و کارایی بهتر آن می‌شود. بعلاوه مصرف سوخت و هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.جهت دستیابی به اهداف ذکر شده، رعایت دستورالعمل‌های متناسب با هر دستگاه الزامی می‌باشد.

نصب بخاری تابشی گرماتاب

نکات نصب سیستم گرمایش تابشی (گرماتاب)

با توجه به فاکتورهایی که از یک دستگاه گرمایشی جهت گرم کردن فضای مورد نظر انتظار داریم، از طریق کاتالوگ دستگاه مورد نظر را انتخاب می‌نماییم و به کمک تکنسین‌های متخصص اقدام به نصب سرویس و نگه داری سیستم بخاری تابشی (گرماتاب) می‌نماییم.

با توجه به نصب بخاری تابشی که بصورت آویزان از سقف یا روی دیوار قرار می گیرد، مهار شدن آنها با زنجیراست پس کیفیت زنجیر در طول عمر گرماتاب‌های سقفی مهم است زیرا از سقوط آنها جلوگیری می‌کند.

با توجه به گازسوز بودن گرماتاب‌ها باید به سایز لوله گاز‌کشیده شده ،فشار و دبی گاز مصرفی هر دستگاه ، وجود یک شیرقطع کن در فاصله یک متر از مشعل دستگاه و یک قطع‌کن در ۷۰  سانتی متری از کف در محل نصب توجه نمود. تجهیز هر دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب  با یک ترموستات، جهت یکنواختی در تامین گرمایش و اطمینان از خروج محصولات احتراق و تامین اکسیژن مشعل نیز از موارد مهم در نصب ، تعمیر و سرویس سیستم های تابشی هستند.

سرویس و نگه داری بخاری تابشی

سرویس و نگه داری بخاری تابشی

سرویس بخاری تابشی (گرماتاب) شامل توجه به موارد زیر می‌باشد:

بررسی مداوم ترموستات

یکی از قطعات اصلی بخاری‌های تابشی ، ترموستات می‌باشد که وظیفه اصلی آن کنترل دما است. با تنظیم ترموستات می‌توانیم دمای محیط مورد نظر خود را روی دمای دلخواه به صورت یکنواخت نگه داریم. بنابراین اگر ترموستات درست کار نکند، بخاری قادر نخواهد بود که انرژی گرمایی مورد نیاز را تامین نماید. ترموستات با کنترل و تنظیم دما موجب کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌شود. ایمنی گرماتاب‌ها در گرو کارکرد صحیح ترموستات می‌باشد. چرا که در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ بخاری، ترموستات به صورت اتوماتیک موجب خاموش شدن بخاری شده و از بروز آتش‌سوزی و خطرات احتمالی دیگر جلوگیری به عمل می‌آورد. به همین دلیل سالم بودن ترموستات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دریچه‌های مشاهده مشعل بخاری تابشی

سلامت و تمیز بودن دریچه مشاهده مشعل گرماتاب از دیگر موارد مهم در سرویس بخاری تابشی می‌باشد. دریچه مشاهده دستگاه گرماتاب همواره باید تمیز باشد و نیز ترک یا سورخ و شکستگی در آن دیده نشود که در صورت ایراد در این دریچه‌ها باید بلافاصله آن را اصلاح نمود.

بررسی لوله مبدل حرارت از موارد مهم در سرویس بخاری تابشی

لوله مبدل حرارت گرماتاب باید به صورت ایمن و صحیح به بخاری متصل شود. در صورت کثیف بودن یا آسیب دیدن میله مبدل حرارتی نیز نباید از بخاری استفاده کرد. اگر متوجه شدید در صورت مشاهده‌ آسیب ‌دیدگی ابتدا آن را تعمیر یا تعویض کرده و سپس از بخاری استفاده نمایید.

پمپ

بعضی از سیستم‌های گرمایشی تابشی دارای پمپ هستند.از این رو لازم است که هر چند وقت یکبار این قسمت را بررسی کنید و در صورت وجود گرد و غبار و یا شکستگی آنها را تمیز و تعمیر نمایید. این قسمت وظیفه خارج کردن دود ناشی از احتراق گاز را بر عهده دارد و مشکل در آن ایجاد خطر خواهد کرد.

عدم نشت گاز، بررسی لوله‌های ورودی و خروجی سیستم‌های تابشی،توجه به قطعاتی چون منعکس کننده و تیوپ،رعایت فاصله مناسب اشیاء از گرماتاب و عدم آویزان نمودن لوازم از بخاری تابشی از دیگر نکات نصب ، تعمیر و سرویس تابشی می‌باشد.

تعمیر و نگه داری بخاری تابشی (گرماتاب)

چند نکته‌ مهم دیگر در مورد نگهداری گرماتاب وجود دارد که توجه به آنها باعث می‌شود که با بهبود عملکرد باعث افزایش بازده گرماتاب شده و با مصرف کمترین میزان انرژی می‌توانیم گرمای مورد نیاز خود را تامین کنیم. تعمیر و نگهداری از بخاری تابشی بر اساس دستورالعمل‌های مربوط به هر دستگاه انجام می‌شود که در سرویس بخاری تابشی بصورت دوره‌ای هم باید به آنها توجه نمود و به افزایش طول عمر دستگاه کمک کرد.

  • در بازدیدهای دوره‌ای باید به فاصله دستگاه تابشی از اجسام توجه شود. هر نوع سیستم گرمایش تابشی با توجه به توان گرمایشی و قدرت تابشی دارای محدوده‌ حرارتی مخصوص به خود است. از این رو هر بخاری تابشی دارای فاصله‌ استانداردی از اشیاء ، مایعات یا گازهای قابل اشتعال می‌باشد که باید رعایت شود. همچنین باید دقت شود که وسایلی از دستگاه آویزان نباشد و یا روی آن قرار نگرفته باشد.
  • برررسی قطعات مختلف دستگاه مانند رفلکتور(منعکس‌کننده) و یا تیوپ از نکات قابل توجه در سرویس تابشی سالیانه گرماتاب‌ها می‌باشد.در هنگام نصب و یا بازدید دوره‌ای سیستم گرمایش تابشی باید به فاصله استاندارد بین تیوپ بخاری و رفلکتور توجه لازم را مبذول داریم.
  • لوله‌های ورودی و خروجی هوا و لوله‌های مبدل حرارتی سیستم تابشی باید حتما در سرویس تابشی دوره‌ای مورد بررسی قرارگیرند.سلامت و عملکرد مناسب این لوله‌ها بسیار اهمیت دارد.بنابراین در صورت وجود هر گونه آلودگی و وجود گرد غبار بر روی آنها باید اقدام به رفع آن نمود. همچنین در صورت مشاهده ترک‌خوردگی و یا ساییدگی باید نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعات اهتمام نمایید. لوله مبدل حرارت بخاری تابشی باید به صورت ایمن و صحیح به بخاری متصل شود.

خدمات پس از فروش بخاری تابشی

پیشرفت تکنولوژی در صنعت تاسیسات موجب تحولات ویژه در این حوزه و تولید سامانه‌های گرمایشی پیشرفته، بهینه و کم‌هزینه شده است. سیستم‌های گرمایش تابشی یا گرماتاب‌ها از مدرن‌ترین و مناسب‌ترین سیستم‌های گرمایشی هستند که امروزه در ابعاد مختلف و مدل‌های متنوع تولید می‌شوند. بخاری‌های تابشی قابلیت استفاده در فضاهای باز و یا فضاهای با تردد زیاد با درب‌های دائما باز شونده و یا محیط‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد را دارند. از جمله این اماکن می‌توان به قالی‌شویی‌ها،ایستگاه‌های آتش‌نشانی،سالن‌های صنعتی خودروسازی،کارخانجات سنگبری، سالن‌های صنعتی و کارگاهی،آشیانه‌های هواپیما،رستوران‌ها و باغ‌تالارها،تراس،انبارها،استخرها و پارک‌های آبی، تعمیرگاه‌ها و پارکینگ‌های خودرو ،گلخانه‌ها و…اشاره نمود. با توجه به کاربری و مزایای فراوان گرماتاب‌ها توجه به نکات نصب ، تعمیر و سرویس تابشی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.اگر چه نصب سریع و آسان یکی از مزیت‌های بخاری تابشی به حساب می‌آید ولی توجه به نکات نصب و نگهداری علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر در افزایش طول عمر دستگاه تابشی و بهبود عملکرد آن نقش بسزایی دارند.

ما در شرکت رهروصنعت در استان مازندران به نمایندگی شرکت فاران تابش به واسطه چندین سال سابقه در تولید محصولات گرمایش تابشی با بهره گیری از تجهیزات به روز دنیا و زیر نظر متخصصان زبده در نصب و اجرای انواع سیستم های گرمایشی تابشی، خدمات گسترده‌ ای با قیمت ایده آل به شما ارائه می دهیم.

 

قیمت بخاری تابشی (گرماتاب)

شرایط مختلف می توانند در قیمت گذاری سیستم گرمایشی تابشی (گرماتاب) اثر گذار باشند. با توجه به نوع مکانی که شما قصد نصب و اجرای گرماتاب را دارید، تجهیزات کاربردی باید مورد استفاده قرار گیرند. شرایط نصب هیتر تابشی مورد استفاده در سالن های صنعتی، سالن های مرغداری، رستوران ها، سالن های ورزشی، فضاهای باز و انبارها به گونه ای است که باید متناسب با مکان مورد استفاده از تجهیزات کاربردی استفاده نماید.

این سیستم های گرمایشی تابشی زیبا و سبک، با حداکثر بازده، انرژی گرمایی را در محیط های گسترده فراهم می کند و گرمای مستقیم را در بسیاری از کاربردهای صنعتی، تجاری، ورزشی و… ارائه می دهد

جهت اطلاع از قیمت بخاری تابشی (گرماتاب) با ما در ارتباط باشید.

*مهم:

از فاکتورهای مهم هنگام انتخاب سیستم گرمایش تابشی می‌توان ب

ه دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش، سرویس بخاری تابشی دوره‌ای و سالیانه، تکنسین‌های مجرب و کارآزموده و مشاوران حرفه‌ای اشاره کرد.

 

 

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *