تفاوت بخاری تابشی با بخاری سنتی

تفاوت بخاری تابشی با بخاری سنتی

تفاوت بخاری تابشی با بخاری سنتی

چرا سیستم گرمایش تابشی به برترین و مناسب ترین انتخاب برای بسیاری از افراد جهت استفاده در سالن های صنعتی، تعمیرگاه، سالن های ورزشی، گلخانهف کافه و رستوران و… تبدیل شده است؟ این مقاله متمرکز روی بیان

تفاوت بخاری تابشی با بخاری سنتی است. لطفا با ما همراه باشید.

استفاده بهینه از انرژی که موجب صرفه‌جویی در سوخت، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از گرم شدن کره زمین می‌شود یکی از دلایلی است که استقبال از سیستم‌های گرمایش تابشی را روز‌به‌روز افزایش می‌دهد. طراحی و تولید سیستم‌های تابشی متناسب با نیاز هر ساختمان و قابلیت کاربرد در اماکن صنعتی، تولیدی، تفریحی و منازل، کاهش هزینه‌های سوخت و هزینه‌های تعمیر و نگهداری از دیگر دلایل برتری این سیستم می‌باشد.

عملکرد سیستم بخاری تابشی

مقایسه سیستم بخاری تابشی با سیستم های گرمایش سنتی

با عنایت به مشکلات تولید کنندگان محدودیت های مالی همیشه سد راه کارفرمایان می باشد، که با اجرای سیستم گرمایش تابشی هزینه تجهیز به شدت کاهش می یابد.

جهت ایجاد گرمایش در یک سالن به طول 50 متر و عرض 20 متر و ارتفاع 7.5 متر 5 عدد دستگاه گرمایش تابشی مدل 50 کیلو وات با طول 7.5 متر به ارزش تقریبی 500.000.000 ریال گزینه مناسبی می باشد که با توجه به نصب و راه اندازی رایگان توسط شرکت فاران تابش، هزینه گاز کشی و برق کشی در مقایسه به سیستم های گرمایش مرکزی می توان به جرات گفت که برای ایجاد ابنیه مورد نظر (موتور خانه) بیش از این مبلغ هزینه نمود. اجرا لوله کشی و خریداری و نصب دیگ مربوطه و پمپ ها و تابلو برق، قطعا منجر به ایجاد هزینه ای حدودا 5 برابر هزینه سیستم های گرمایش تابشی خواهد نمود.

عملکرد بخاری های سنتی(زمینی)

سیستم های دمنده

سیستم های دمنده به دلایل ذیل پیشنهاد نمی شود:

ایجاد گرمایش به روش همرفتی که با اصول ایجاد گرمایش در سالن های با سقف بیش از 3 متر مغایرت دارد.

ایجاد گردش هوای زیاد

یکنواخت نبودن دما در سطوح سالن

اشغال فضای کاری برای ایجاد گرمایش در یک سالن صنعتی به ابعاد :طول : 50 متر عرض : 20 متر ارتفاع : 7.5 متر

معادل7500متر مکعب مطابق کاتالوگ سازندگان این سیستم حدودا 10 دستگاه مورد نیاز می باشد که خود این مطلب بزرگترین دلیل نقض آن می باشد.

موتورخانه

سیستم گرمایش موتورخانه از سیستم‌های تاسیساتی و گرمایش مرکزی است. موتورخانه معمولا در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌های با تعداد طبقات بالا کاربرد دارد.در این سیستم آب در موتورخانه گرم می‌‌شود و از طریق سیستم گرمایشی شوفاژ به واحدها منتقل می‌‌شود. با وجود اینکه افراد زیادی گرمایش موتورخانه را از بهترین سامانه گرمایش خانه می‌دانند ولی نیاز به فضای جداگانه و لوله‌کشی زیاد و عدم انتقال حرارت یکنواخت  از معایب این روش می‌باشد.

پکیج

سیستم پکیج شبیه موتورخانه می‌باشد ولی برخلاف موتورخانه، در سیستم گرمایشی پکیج، یک مخزن کوچک در هر واحد قرار می‌گیرد.استفاده از سنسورهای هشداردهنده که موجب ایمنی بالا می‌شود و تنظیم مستقل دما در هر واحد از مزایای این سیستم می‌باشد اما باز هم از نظر هزینه اولیه و مصرف انرژی و عملکرد به صرفه نیستند.

سیستم گرمایش سنتی

در این سیستم‌ها گرمایش از طریق گرم کردن هوا صورت می‌گیرد که بیشتر برای گرمایش محیط‌های بسته کاربرد دارد.از آن جمله می‌توان به بخاری، شومینه ،موتورخانه و… اشاره نمود. این سیستم ها در فضا های باز و بزرگ اتلاف انرژی زیادی دارند.

نصب سیستم بخاری تابشی در سالن های صنعتی

سیستم بخاری تابشی (گرماتاب)

هزینه طراحی اولیه:طراحی، کارشناسی، نصب و راه اندازی جز وظایف تولید کنندگان سیستم گرمایش تابشی است و هزینه ای برای خریدار ندارد ولی در سیستم های مرکزی قطعا هزینه های طراحی و نظارت و اجرا بسیار گزاف خواهد بود.

تعمیر و نگهداری: سیستم های مرکزی به دلیل وجود آب به عنوان هادی انرژی از موتور خانه به سالن و وجود پمپ ها و مشعل قطعا در مقیاس کوچک نیاز به رسیدگی ماهانه و در مقیاس بزرگ نیاز به استخدام متخصص خواهد داشت.

ایمنی: با بررسی تصاویر و سابقه نصب این دستگاه در هزاران سالن صنعتی مواردی همانند اشغال فضای کار و خطر آتش سوزی مشاهده نشده است.

رسیدن به دما مطلوب در زمان کم: در سیستم های مرکزی به دلیل بحث همرفت انتقال گرمایش به صورت مولکول به مولکول زمان رسیدن به دمای مطلوب 5 ساعت می باشد و پس از آن نیز بایدسیستم به صورت اتوماتیک باقی بماند اما در سیستم گرمایش تابشی به دلیل انتقال دما بدون نیاز به سیال واسط این زمان کمتر از یک ساعت می باشد. پس هیچ نیازی نیست که در یک سالن صنعتی یا ورزشی دستگاه در ساعات غیر کاری روشن بماند(یکی از دلایل کاهش مصرف سوخت).

مزیت های دیگر بخاری تابشی را در این مقاله مطالعه کنید.

بخاری تابشی در سالن تعمیرگاه

با توجه به مقایسه سیستم گرمایش تابشی با سیستم گرمایش سنتی و بررسی مزایا و معایب برخی از دستگاه‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که سیستم‌های گرمایش تابشی در فضاهای صنعتی و فضاهای باز و بزرگ بسیار موثرتر، اقتصادی‌تر و با عملکرد بالاتری ظاهر می‌شوند.

ما را در اینستاگرام، تلگرام، آپارت دنبال کنید.

درباره ما

شرکت رهروصنعت، در زمینه طراحی و تولید سیستم های گرمایش تابشی، محصولات خود را مطابق تمام استانداردهای داخلی و بین المللی و با در دست داشتن مدرن ترین تجهیزات، تولید و توزیع می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب محصول مناسب، با متخصصان ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *